فرمانده لشکر ۲۳ نزاجا در گفت‌وگو با دفاع‌پرس عنوان کرد؛

آمادگی لشکر ۲۳ متحرک هجومی برای مقابله با تهدیدات

امیر سرتیپ دوم نجفی با اشاره به آمادگی لشکر ۲۳ متحرک هجومی در مواجهه با تهدیدات گفت: لشکر ۲۳ قادر به اجرای هر نوع مأموریتی است.
کد خبر: ۴۶۰۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۷ - 07June 2021

ارتقای توان رزمی لشکر ۲۳ متحرک هجومی در مواجهه با تهدیداتامیر سرتیپ دوم ستاد «اکبر نجفی» فرمانده لشکر ۲۳ متحرک هجومی نزاجا در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، در خصوص ساختار این لشکر اظهار داشت: لشکر ۲۳ با دارا بودن دو تیپ ۲۲۳ واکنش سریع و تیپ ۱۲۳ متحرک هجومی، آماده است که بنا به فرمان سلسله‌مراتب فرماندهی ارتش و نیرو‌های مسلح هر نوع مأموریت را در هر نقطه از کشور به نحو احسن انجام دهد.

وی افزود: تیپ ۱۲۳ متحرک هجومی در مقاطعی از سال‌های گذشته در بخش‌هایی از مناطق مرزی کشور حضور یافت و مأموریت مراقبت از مرز‌ها را به بهترین شکل اجرا کرد.

امیر نجفی با اشاره به تغییرات ساختاری در نیروی زمینی ارتش گفت: در سال‌های اخیر شاهد تغییراتی در سطح نیروی زمینی بودیم که طی آن یگان‌های زرهی، مکانیزه و پیاده به تیپ‌های متحرک هجومی و واکنش سریع تبدیل شدند و به لحاظ قدرت، سرعت و چالاکی ارتقا یافتند.

وی در خصوص آمادگی نیروی زمینی ارتش در برابر تهدیدات عنوان کرد: نیروی زمینی در سال گذشته چند رزمایش انجام داد که مهم‌ترین آن رزمایش اقتدار ۹۹ نزاجا بود که طی آن در نوار ساحلی خلیج فارس و دریای عمان عملیات‌های مختلف ترکیبی و تکاوری را به نمایش گذاشت.

فرمانده لشکر ۲۳ متحرک هجومی نزاجا تأکید کرد: تیپ‌های زرهی ما امروز قادرند ظرف ۴۸ ساعت خود را به نوار مرزی برسانند و تیپ‌های واکنش سریع ما نیز قادرند کمتر از ۲۴ ساعت در نقاط مأموریتی حضور یابند.

امیر نجفی با اشاره به آمادگی لشکر ۲۳ متحرک هجومی در مواجهه با تهدیدات گفت: لشکر ۲۳ قادر به اجرای هر نوع مأموریتی در سراسر کشور است و دشمن را از کرده خود پشیمان می‌کند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها