مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی عنوان کرد؛

همایش‌های منطقه‌ای بستری برای استفاده از نوآوری‌ها در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس

«جعفری» گفت: همایش‌های منطقه‌ای این بستر را فراهم می‌کند که مدیران کل حفظ آثار استان‌ها ضمن استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر از نوآوری‌ها و ابتکارات هم نیز جهت رسیدن به دیدگاه مشترک در راستای نشر ارزش‌های دفاع مقدس بهره ببرند.
کد خبر: ۴۶۰۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹ - 02June 2021

همایش‌های منطقه‌ای بستری برای استفاده از نوآوری‌ها در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع‌‌پرس از مشهد، همایش منطقه‌ای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به ریاست «علی‌اصغر جعفری» مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و با حضور سردار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی، سرتیپ دوم ستاد «محمد نجاتی» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی، سرهنگ «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی و سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان در مشهد برگزار شد.

جعفری در این نشست اظهار داشت: همایش‌های منطقه‌ای یکی از اقدامات موثری است که حسب تدبیر ریاست محترم بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی افزود: برای برگزاری همایش‌های منطقه‌ای بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس، ادارات کل استان‌ها به هفت منطقه تقسیم‌بندی شده‌اند. برگزاری همایش‌های منطقه‌ای این بستر را فراهم می‌کند که مدیران کل حفظ آثار استان‌ها ضمن استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر، از نوآوری‌ها و ابتکارات هم نیز جهت رسیدن به دیدگاه مشترک در راستای نشر ارزش‌های دفاع مقدس بهره ببرند. بحمدالله برگزاری این همایش‌ها تاکنون ثمرات خوب و ارزشمندی به همراه داشته است.

مدیر موزه ملی انقلاب اسلامی تصریح کرد: همایش منطقه‌ای بنیاد که همزمان با افتتاح فاز نخست مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان شمالی در اسفند سال گذشته در این استان برگزار شد مصوبات خوبی به همراه داشت و اقدامات موثری در جهت عملیاتی شدن این مصوبات صورت گرفته که مایه خورسندی است.

جعفری در بخش دیگری از سخنانش به ضرورت تکمیل پروژه در دست احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان برای همه دلسوزان انقلاب و ایران اسلامی به‌عنوان یک محور ارزشمند نقش تعیین کننده‌ای ایفا خواهد کرد. به دلیل حضور جمع کثیری از زائرين داخلی و خارجی بارگاه منور رضوی در مشهد این مرکز فرهنگی را فرا استانی می‌دانیم ولذا می‌تواند اثرگذار باشد.

وی در ادامه از راه‌اندازی دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان خراسان رضوی به‌عنوان یک تجربه موفق نام برد و بیان داشت: دفاتر نمایندگی حفظ آثار شهرستان‌ها در چند استان کشور راه‌اندازی شده که این اقدام در خراسان رضوی از انسجام خوبی برخوردار بوده و این دفاتر در اجرای ماموریت‌ها موفق بوده‌اند.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی بیان داشت: در نشستی که با حضور سردار کارگر در مشهد برگزار شد مسئولین دفاتر نمایندگی شهرستان‌های قوچان، گناباد، تربت‌حیدریه و نیشابور گزارش خوب و ارزشمندی از فعالیت‌های خود ارائه کردند که افقی که در خصوص این دفاتر در ذهن داشته‌اند عینیت یافته که این تجربه می‌تواند الگوی خوبی برای سایر استان‌ها باشد.

جعفری تصریح کرد: در هر شهرستا‌ن یک ساختار مشابه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس شکل گرفته است که ۱۲ نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس و جوانان انقلابی در آن فعالیت دارند و مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار به این دلیل که از پیشکسوتان دفاع مقدس بوده و عضو شورای هماهنگی حفظ آثار شهرستان و شورای فرهنگ عمومی است موجب افزایش اثرگذاری ماموریت شده است.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های دفاتر نمایندگی حفظ آثار شهرستان‌ها این است که برای انجام اقدامات تعریف شده در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس از ظرفیت‌های محلی و دستگاه‌های اجرایی در سطح شهرستان‌ها استفاده می‌کنند.

جعفری تصریح کرد: تجربه بسیار موفق راه‌اندازی دفاتر نمایندگی با استفاده از ظرفیت پیشکسوتان دفاع مقدس باید در سایر استان‌ها نیز عملیاتی شود و مدیران‌کل در همایش آینده گزارشی از روند اقدامات صورت گرفته ارائه کنند.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست گزارشی از مهمترین اقدامات ابتکاری و موفقیت‌آمیز اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ارائه کرد و مدیران ذیربط توضیحات تکمیلی را بیان کردند.

همچنین مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان ضمن بیان تجارب و نوآوری‌های خود در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس از تجارب ارائه شده استفاده کردند.

در پایان این نشست مباحث مطرح شده توسط مدیران‌کل حفظ آثار دفاع مقدس از سوی مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی جمعبندی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار