کتاب «شُبهه انتخابات» منتشر شد

حجت‌الاسلام «سیدمحمدحسین راجی» در کتاب «شبهه انتخابات» به شبهات پیش‌آمده در خصوص انتخابات پاسخ داده است.
کد خبر: ۴۶۰۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷ - 02June 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، در آستانه انتخابات و به منظور روشنگری و پاسخ به شبهات، کتاب «شبهه انتخابات» که غالباً پیاده شده‌ جلسات پرسش و پاسخ حجت‌الاسلام «سیدمحمدحسین راجی» در جمع اساتید، دانشجویان، طلاب و نخبگان کشور است، توسط اندیشکده راهبردی سعداء تدوین و منتشر شد.

از شبهاتی که در این کتاب به آن‌ها پاسخ داده شده، می‌توان به مواردی همچون چرا رأی بدهیم؟ با این وضع مملکت چرا رأی بدهیم؟ به خاطر اعتراض به وضع موجود رأی نمی‌دهیم تا حکومت تنبیه شود، رأی نمی‌دهم چون با رأی دادن هیچ تغییری ایجاد نمی‌شود!، چرا اصلا رأی بدهیم وقتی نظام خودش انتخاب می‌کند؟

اگر قرار بود با رأی دادن چیزی درست و اصلاح شود در این چهل سال وقتی مشارکت بالا بود اصلاح شده بود، رأی دادن چه تأثیری در سرنوشت من رأی اولی دارد؟ در آینده من چه تاثیری دارد؟، با توجه به اینکه دانش آموزان نسبت به گذشته از هوش سیاسی بالاتری برخوردار هستند چرا سن رأی هنوز ۱۸ سال است؟ و حضور مردم در انتخابات و رای دادن به یک کاندیدا چه تأثیری می‌تواند در حل مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور داشته باشد؟ اشاره کرد.

چرا تخلفات برخی کاندیداها رسانه‌ای نمی‌شود تا مردم آنان را بشناسند؟، چرا اجازه ثبت نام به همه افراد با ظواهر مختلف و بعضا خنده‌دار که باعث از بین بردن آبروی نظام است، داده می‌شود؟، موارد و دلایل رد صلاحیت کاندیداها را چه کسانی مشخص می‌کنند و آن موارد چیست؟، چرا در ایران برخلاف کشورهای غربی آزادی بیان وجود ندارد؟، چرا در ایران برخلاف کشورهای غربی، اقلیت‌های دینی آزادی ندارند؟ و چرا بین محاکمه رئیس جمهور و مردم، تبعیض وجود دارد؟، از دیگر شبهات پاسخ داده شده در این کتاب است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار