سردار کارگر:

لزوم تمکین به رای شورای نگهبان/ ملت ایران بصیرت انتخاب فرد اصلح را دارند

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: آنچه که اهمیت دارد، تحقق مشارکت حداکثری است و ملت ایران این بصیرت را دارند که بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، فرد اصلح را تشخیص دهند و شایسته‌ترین را انتخاب کنند.
کد خبر: ۴۶۰۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲ - 03June 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، پنجمین دوره بصیرت معاونین و مدیران بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس با حضور سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از سخنرانان و اساتید حوزه و دانشگاه در مشهد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، سردار کارگر ضمن تجلیل از تلاش‌های انجام‌شده در راستای برنامه‌های گرامیداشت  چهلمین سالگرد دفاع مقدس، به اهمیت انتخابات پیش رو اشاره کرد و اظهار داشت: شورای نگهبان بنا به وظیفه ذاتی خود، هفت نفر از نامزدها را حائز صلاحیت دانسته است. نباید این‌طور تلقی کرد که بقیه صلاحیت نداشته‌اند بلکه در حقیقت برای این شورا محرز نشده که شرایط دیگر افراد با مبانی قانونی تطبیق داشته است.

وی افزود: آنچه که اهمیت دارد، تحقق مشارکت حداکثری است و ملت ایران این بصیرت را دارند که بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، فرد اصلح را تشخیص داده و شایسته‌ترین شخص را انتخاب کنند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تأکید بر اینکه تخریب شورای نگهبان، خلاف شرع، قانون و مغایر با مصلحت نظام است، خاطرنشان کرد: شورای محترم نگهبان به عنوان تأمین‌کننده مصونیت جامعه، متشکل از شش فقیه و شش حقوقدان است و این افراد، شخصیت‌های منتخب و ممتازی هستند که حقوقدانانشان با پیشنهاد رئیس قوه قضاییه و تأیید نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و فقهایشان نیز تأیید و انتصاب رهبر معظم انقلاب را در کارنامه دارند و در اشراف و احاطه آنان به مبانی قانون و شرع هیچ شبهه‌ای نیست.

وی ادامه داد: تأیید صلاحیت شورای نگهبان به این معناست که هر کدام از این هفت نفر که اکثریت آراء مردمی را بدست آورند، این شایستگی را دارند که به مدت چهار سال کشور را اداره کنند و بر مبنای این وجاهت قانونی، حمایت از تصمیم این نهاد انقلابی امری واجب و ضروری است.

پنجمین دوره بصیرت معاونین، روسای سازمان‌ها و مدیران کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس

 امام خمینی (ره) تجلی باور به پروردگار بود

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام «سید مهدی واعظ موسوی» استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر ضرورت تعهد و پایبندی به مبانی اخلاق اسلامی تصریح کرد: شهید سلیمانی باور عمیقی به پروردگار عالم داشت و همین باور زمینه بروز الهی‌ترین اخلاق و اعمال را در وجود نورانی این شهید عالی‌مقام ایجاد کرده بود چراکه باور به مبانی دینی باعث می‌شود تا افراد آماده عمل به تکالیفی شوند که خداوند متعال بر اساس ظرفیت‌های وجودی انسان‌ها به آن‌ها محول کرده است.

وی تأکید کرد: بارها تصاویری از رزمندگان نوجوان دفاع مقدس را مشاهده کرده‌ایم که در وصیت‌نامه‌ها و مصاحبه‌های خود، از «تکلیف» صحبت می‌کنند و این الزام به انجام تکالیف الهی، ثمره تبلور باور در ذات انسان‌هاست.

این استاد دانشگاه گفت: باور به وحدانیت پروردگار و ایمان به خدا همان عاملی بود که یک طلبه جوان حوزه‌های علمیه را تبدیل به امام و پیشوای همه ملت‌های آزاده جهان می‌کند و به ید باکفایت او، یک انقلاب الهی را در ایران به پیروزی می‌رساند. امام خمینی (ره) تجلی باور به پروردگار بود و همین موضوع، کلید فتح اساسی‌ترین سنگرهای سران مستکبر نظام سلطه را به دست بنیان‌گذار کبیر نظام اسلامی داد.

پنجمین دوره بصیرت معاونین، روسای سازمان‌ها و مدیران کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس

 انسان، امانت‌دار ودیعه‌های الهی

در بخش دیگر این نشست، «حمید حبشی» استاد دانشگاه و مشاور خانواده به تشریح الزامات گسترش نگاه خداباورانه در زندگی پرداخت و گفت: خانواده، جایگاه اجتماعی و استعدادهای فردی امانت خداوند متعال است و راه و رسم ما باید امانتدارانه باشد لذا در تعامل با این ظرفیت‌ها، «هرچه من بگویم» نابجاست و به جای آن باید دقت داشت که خالق و مالک اصلی این امانت‌ها یعنی پروردگار عالم، چه حکم و تدبیری در قبال این موضوع دارد.

وی ابراز داشت: تلقی اینکه خداوند متعال ما را آفریده و سپس به حال خود رها کرده است، یک نگرش سکولاریستی و باطل است و در قرآن کریم بارها ذکر شده که همه مقدرات عالم و تربیت بندگان بر عهده اوست تا جایی که خداوند متعال به صراحت می‌فرماید که «ما از خدا هستیم و به سوی او بازمی‌گردیم.»

پنجمین دوره بصیرت معاونین، روسای سازمان‌ها و مدیران کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس

 دفاع مقدس؛ سند عزت و شرافت ملت ایران

حجت الاسلام «محمدکاظم راشد یزدی» استاد حوزه‌های علمیه به عنوان دیگر سخنران این نشست، ضمن تبیین ضرورت توجه به معارف دفاع مقدس و ترویج ارزش‌های آن در جامعه اظهار داشت: همان گونه که در تاریخ کشورها نگاه می‌کنیم همه انقلاب‌های بشری ابتر ماندند و در گذر دوران‌ها، نهال آن‌ها خشک شد و مکتب فکری آنها نیز به فراموشی سپرده شده اما می‌بینیم انقلاب اسلامی با گذشت بیش از چهار دهه پس از پیروزی آن، هنوز به مدد رهبری داهیانه امامین انقلاب، سرفراز و تحریف‌نشده باقی مانده است؛ بنابراین دفاع مقدس هم باید بر همین منوال محفوظ بماند و از خون‌های پاک شهدا پاسداری شود.

وی افزود: دفاع مقدس سند عزت و شرافت ملت ایران است و حفظ آثار و نشر ارزش‌های این حماسه عظیم، مسئولیتی است که نه فقط کارکنان این بنیاد بلکه آحاد ملت ما در قبال آن وظیفه دارند.

این استاد حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: زمان، قدرت پاک‌کنندگی دارد، اگرچه در مصائب و بلایا این خصلت خوبی است اما در قبال موضوعاتی همچون دفاع مقدس، اگر ثمره خون‌های پاک شهدای ما حفظ نشود، مشمول مرور زمان شده و به صورتی قلب و تحریف می‌شود که دشمنان ما می‌خواهند، و جای شهید و جلاد در آن عوض شود.

وی ادامه داد: مردم ما با حضور در جبهه‌ها خود را به دنیا شناساندند و ثابت کردند که حاضرند خرج جنگ را بدهند اما دیگر بار اسیر ظلم و ستم بیگانگان نشوند. رسول خدا (ص) به اصحابشان وعده داده بودند که در آخرالزمان قومی بر آرمان‌های والای اسلامی استوار می‌شوند و در حالی در این راه جان‌های خود را مخلصانه فدا می‌کنند که حتی مرا از نزدیک ندیده‌اند و اکنون با مشاهده مجاهدت و جانفشانی‌های رزمندگان دفاع مقدس باید به محضر رسول خدا (ص) عرضه بداریم که مردم ما خود را برای خدا خالص کردند و برای اقامه دین حق با خون خود، شجره طیبه اسلام را آبیاری کرده‌اند.

پنجمین دوره بصیرت معاونین، روسای سازمان‌ها و مدیران کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس

 رزاق بودن صفت جلاله خداوند متعال

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام امینیان، ضمن برشمردن راهکارهای دستیابی به رزق حلال گفت: رزاق بودن صفت جلاله خداوند متعال است و پروردگار عالم به عزت و جلال خود سوگند خورده است که امید کسانی را که به غیر او دل‌بسته باشند، ناامید کند لذا دل بستن به غیر خدا بزرگترین خطای یک انسان است که نه فقط آخرت بلکه حتی او را در دنیا نیز ناکام می‌گذارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار