مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام هادی (ع):

امام (ره) در دفتر افتخارات ایران اسلامی جاودانه خواهند ماند

حجت‌الاسلام «دهفولی» گفت: حضرت امام خمینی (ره) در دفتر افتخارات ایران اسلامی و در قلوب ارادتمندان و آزاداندیشان جهان جاودانه خواهند ماند.
کد خبر: ۴۶۰۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵ - 03June 2021

امام راحل (ره) در دفتر افتخارات ایران اسلامی جاودانه خواهند ماندحجت الاسلام «دهفولی» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام هادی (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرج حضرت امام خمینی (ره) را شخصیتی جاودان و حقیقتی فراموش نشدنی برشمرد و اظهار داشت: ایشان با اندیشه‌ها و ایده‌های ارزشمند و مثال‌زدنی رهبری راهیانه و نیز پشتوانه راسخ مردمی پایه‌گذار انقلابی الهی و انسان‌ساز شدند.

وی گفت: به‌راستی‌که این شخصیت بی‌نظیر تاریخ روح بلند خدا در کالبد زمان بودند. حضرت امام خمینی (ره) در دفتر افتخارات ایران اسلامی و در قلوب ارادتمندان و آزاداندیشان جهان جاودانه خواهند ماند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام هادی (ع) اذعان داشت: روحانیت در تمامی جنبش‌ها و حرکات ضداستکباری و استبدادی تاریخ معاصر ایران نقش بسزایی را ایفا کردند و مردم نیز پا به پای آن‌ها پیش رفتند.

دهفولی افزود: در بین تمامی این نهضت‌ها و جنبش‌ها قیام 15 خرداد دارای ویژگی‌های خاصی است زیرا امام خمینی (ره) با بهره‌گیری از تجارب نهضت‌های گذشته مانند انقلاب مشروطیت قیامی را آغاز کردند که سرانجام آن نابودی رژیم شاهنشاهی در ایران بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام هادی (ع) تصریح کرد: جرقه قیام ۱۵ خرداد زمانی زده شد که از طرف رژیم پهلوی اعلام شد که لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی جدیدی در دولت اسدالله اعلم به تصویب رسیده و در روزنامه‌ها چاپ شده است.

وی گفت: اصل لایحه به متمم قانون اساسی مشروطیت برمی‌گردد که در آن برای انتخاب‌شوندگان و انتخاب‌کنندگان شرایطی را تعیین کرده بودند که در لایحه جدید شرط متدین بودن به اسلام و سوگند به قرآن حذف شده بود. این اقدام از سوی رژیم مخالفت صریح با اسلام و قرآن بود و به همین دلیل امام خمینی (ره) پس از انتشار خبر شروع به مخالفت کردند.

دهفولی اضافه کرد: یکی دیگر از علت‌های قیام 15 خرداد مخالفت امام خمینی (ره) با انقلاب سفید شاه بود. زمانی‌که شاه انقلاب سفید خود را در ششم بهمن ۱۳۴۱ به رأی گذاشت و تصویب شد، با مخالفت امام خمینی (ره) و روحانیون مواجه شد لذا امام نوروز ۱۳۴۲ را عزای عمومی اعلام کردند.

وی ادامه داد: شاه در پاسخ به این واکنش روحانیت به نیروهای امنیتی دستور داد که روز دوم فروردین که مصادف با سالروز شهادت امام صادق (ع) بود و در مدرسه فیضیه به همین مناسبت  مجلس سوگواری برپا شده بود، به مدرسه حمله کنند و این‌گونه بود که عزاداران را به خاک و خون کشیدند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام هادی (ع) عنوان کرد: امام خمینی (ره) در محرم سال ۱۳۴۲ مواضع تندی علیه رژیم شاه گرفتند و در روز عاشورا در مدرسه فیضیه، شاه ایران را هم‌ردیف با جانیان بنی امیه و دستگاه یزید خواندند و فرمودند: رژیم شاه مانند بنی‌امیه با اساس اسلام و قرآن مخالف است.

وی بیان داشت: به دنبال این سخنرانی، نیروهای امنیتی ساواک به خانه امام حمله کردند و ایشان را دستگیر و در تهران زندانی کردند. با پخش خبر دستگیری امام، مردم در شهرهای مختلف از جمله قم، تهران و ورامین علیه این اقدام شاه به تظاهرات پرداختند.

دهفولی اضافه کرد: در جریان این تظاهرات نیروهای امنیتی با شلیک گلوله مردم را به قتل رساندند. از ویژ‌گی‌های قیام پانزده خرداد می‌توان به اخلاص و قاطعیت رهبری قیام و مردمی، سراسری و اسلامی بودن اشاره کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها