14 خرداد؛ روز اندوه فراق مرزبان حماسه و ایثار

رئیس شورای اسلامی شهر کرج در پیامی فرا رسیدن 14 خرداد سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) را تسلیت گفت.
کد خبر: ۴۶۰۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸ - 03June 2021

۱۴ خرداد؛ روز فراق سر قافله جنبش بیداری اسلامیبه گزارش دفاع‌پرس در کرج، «اکبر سلیم‌نژاد» رئیس شورای اسلامی شهر کرج در پیامی فرا رسیدن 14 خرداد سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است:

«14 خرداد روز فراموش‌ نشدنی در خاطره ملت بزرگ ایران است، روز فراق سر قافله جنبش بیداری اسلامی و بنیانگذار شکوهمندترین انقلاب قرن بیستم. در چنین روزی نه‌تنها مردم ایران بلکه آحاد ملت‌های آزاده جهان رخت عزا به تن کردند.

از دست دادن عالم ربانی و رهبر سیاسی بی‌بدیل، واقعه تکان‌دهنده و جانکاهی بود که به لطف الهی با انتخاب به هنگام جانشین شایسته ایشان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نگرانی‌های ملت ایران فرو نشست.

امام خمینی (ره) با سلوک علمی و عملی خویش به ما قدرت نقد و جسارت در برابر ستم بخشید؛ جفاها دید اما با ثبات قدم، روشنگری و تبیین راه درست و نادرست، گام در راه امام آزادگان اباعبدالله الحسین (ع) گذاشت تا رهروانش نه با اکراه، بلکه با اختیار، مسیر فردوس برین گیرند.

14 خرداد روز ماتم در عزای والامردی است که در سایه مردانگی و تدبیرش هویت پنهان خویش را باز یافتیم. خرداد، ماه اندوه است؛ اندوه فراق مرزبان حماسه و ایثار. مردی که ستایش تمام عصرها و نسل‌ها را در پیشگاه خویش برانگیخته است.

خرداد، ماه اشک و آه است. در وداع مردی که با آمدنش شب‌های تاریک و بی‌ترانه ما را به صبح دل‌انگیز و سپید رهایی مبدل ساخت. آری او، مرد تنهای صحنه‌های آتش و خون، پاکمردی از بیشه عدالت و ایمان و آزادمردی بی مانند در جهان معاصر بود که آزادمردان عالم از شمیم نفس‌های گرمش، به زندگی سلام گفتند.

اینجانب ایام سالگرد ارتحال بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران را به تمامی آزادی‌خواهان و مسلمانان جهان به‌ویژه ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌کنم و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام خونین 15 خرداد و تجدید بیعت با آرمان‌های امام (ره)، اعتلای نظام مقدس و سرافرازی ایران اسلامی را تحت فرامین و منویات رهبر فرزانه انقلاب از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار