معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی:

امام خمینی فرهنگ «ما می توانیم» را به ملت آموخت

سرهنگ «گودرزی» گفت: بزرگترین شاخصه حرکت حضرت امام (ره) خدمت به مردم و مستضعفین بود و مکتب امام (ره) به ما فرهنگ استقلال و ما میتوانیم را یاد داد و در واقع امام خمینی(ره) به ما یاد داد.
کد خبر: ۴۶۰۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵ - 03June 2021

امام خمینی فرهنگ «ما می توانیم» را به ملت آموخت

به گزارش دفاع‌پرس از اراک، سرهنگ پاسدار «محمد گودرزی» معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی امروز در نشست هماهنگی برنامه های سی و دومین سالروز رحلت «حضرت امام خمینی(ره)» و ۱۵ خرداد اظهار داشت: ایام رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) فرصت ارزشمندی است تا بار دیگر مکتب و راه ایشان را در جامعه و برای جوانان بازخوانی و تبیین کنیم.

وی افزود: برزگترین شاخصه حرکت حضرت امام(ره) خدمت به مردم و مستضعفین بود و مکتب امام (ره) به ما فرهنگ استقلال و ما میتوانیم را یاد داد و در واقع امام خمینی(ره) به ما یاد داد که اگر اراده کنیم و عزم خود را به میدان بیاوریم قطعا موفقیت های بزرگ را کسب می کنیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله گفت: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا امسال هم توفیق اعزام زائرین به حرم مطهر حضرت امام(ره) را نداریم که لازم است در راستای تبین اندیشه های آن عزیز سفر کرده از ظرفیت های دیگر با رعایت فاصله گذاری اجتماعی به خوبی استفاده کنیم.

وی بیان کرد: انجام اقدامات موثر، هماهنگ و هدفمند با رویکرد تبلیغاتی و رسانه ای در راستای جریان سازی و آشنایی هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان با اندیشه های تمدن ساز حضرت امام(ره) مهم و ضروری است که باید ظرفیت های موجود پای کار بیاید.

گودرزی ادامه داد: با توجه به تقارن ایام رحلت امام خمینی(ره) و انتخابات ۲۸ خرداد ماه برنامه ها با رویکرد مشارک حداکثری و آگاهانه تهیه شده اند که گفتمان محوری "امام خمینی(ره)،تحول خواه و تحول آفرین" در این راستا دنبال می شود.

وی اضافه کرد: همچنین گرامیداشت یاد و نام اندیشه های حضرت امام(ره)، بزرگداشت سالروز آغاز رهبری و ولایت حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی)و تبیین نقش بی دلیل معظم له در تداوم خط اصیل و نورانی انقلاب اسلامی و ترویج و تبیین اندیشه های بلند حضرت امام خمینی(ره) با تاکید بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تبیین مشارکت بالا و آگاهانه و انتخاب مطلوب در پرتو گفتمان از مهمترین اهداف برنامه های این ایام است.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله افزود: یکی از مهمترین نکاتی که باید در مورد اندیشه و حرکت امام خمینی(ره) به خوبی به آن پرداخته شود مشابهت حرکت امام خمینی(ره) با نهضت حسینی است و امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را با الگو برداری از حرکت عاشورا تشکیل دادند و این باید تبیین شود و مهمترین درس این دو حرکت مهم ایستادگی و مقاومت است.

وی گفت: در راستای گرامیداشت سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد دستورالعمل اجرایی برنامه ها به نواحی و اقشار بسیج ارسال شده که هریک بنا به شرایط و رسالت هایی که دارند برنامه ها را در طی این یک هفته اجرایی خواهند کرد.

گودرزی ادامه داد: برگزاری مراسمات در فضای باز، ایستگاه های فرهنگی و سلامت با ارائه خدمات، تولید کلیپ های چند رسانه ای و انتشار در فضای مجازی، برگزاری وبینارهای تخصصی با رویکرد سیره شناسی و تبیین اندیشه امام خمینی(ره)، اجرای برنامه های گرامیداشت در بیت تاریخی امام خمینی(ره) در خمین، تقدیر از نخبگان و اجرای برنامه های کتابخوانی و فرهنگی با بهره گیری از وصیت نامه حضرت امام(ره) از جمله برنامه های مهم در شهرستان ها است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین اجرای وبینارهای تخصصی با موضوع تحول خواهی در اندیشه های امامین انقلاب اسلامی با رویکرد انتخابات ریاست جمهوری توسط بسیج اساتید، بهره گیری از ظرفیت های تبلیغی بسیج طلاب در راستای تبیین و ترویج اندیشه امام خمینی(ره)، اجرای برنامه های تبیینی در سامانه شاد توسط بسیج دانش آموزی، اجرای جشنواره های هنری به همت بسیج هنرمندان، برگزاری جشنواره شعر به همت بسیج مداحان، اجرای برنامه های ورزشی با رعایت دستورالعمل ها به همت بسیج ورزشکاران، اجرای برنامه های تبیینی با محوریت ولایت مداری و ولایت پذیری به همت بسیج مساجد و جامعه زنان، ادامه طرح شهید سلیمانی و مشارکت در واکسیناسیون به همت بسیج جامعه پزشکی و فعالیت در فضای مجازی از جمله برنامه های مهم اقشار بسیج در استان مرکزی است.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها