رئیس سازمان بسیج سازندگی:

فتح المبین اقتصادی نیازمند حضور غیرتمندانه جهادگران است

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: همانند هشت سال دفاع مقدس، اکنون نیز فتح‌المبین اقتصادی نیازمند حضور غیرتمندانه آحاد جامعه اسلامی به ویژه بسیجیان و جهادگران است.
کد خبر: ۴۶۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹ - 06May 2015

فتح المبین اقتصادی نیازمند حضور غیرتمندانه جهادگران است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از قم، ابراهیم عزیزی در همایش گرامیداشت سالروز تاسیس بسیج سازندگی که صبح امروز در اردوگاه ولایت قم برگزار شد با بیان اینکه گروههای جهادی در ایام نوروز با روحیه جهادی حرکتهای گستردهای انجام دادهاند، اظهار کرد: برای گسترش حرکتهای جهادی باید ابعاد مختلف تاثیرگذاری مدیریت جهادی در حوزه فرهنگ و اقتصاد مورد بررسی قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه نقش نیروهای سازندگی در پیشرفت و رشد جامعه اسلامی به خوبی قابل مشاهده است، گفت: حرکتهای بسیج سازندگی در کشور باید تشریح شود تا مردم نسبت به تواناییهای نیروهای بسیجی آگاهی مناسبی پیدا کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی حرکتهای جهادی را یکی از وظایف مهم بسیجیان دانست و افزود: نظام اسلامی درگیر جنگ نرم اقتصادی است و اگر وظایف گروههای جهادی تبیین شود میتوانیم دستاوردهای بسیاری در بخش سازندگی کشور داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه حرکتهای گروههای جهادی برای نظام اسلامی پیشرفتهای بسیاری به دنبال خواهد داشت، عنوان کرد: اکنون ایران اسلامی در جنگ اقتصادی که دشمنان بشریت در جبهه مقابل آن قرار دارند، فعالیتهای گستردهای انجام داده است.

عزیزی جنگ اقتصادی را یک واقعیت اجتنابناپذیر خواند و گفت: اقشار مختلف جامعه اسلامی باید در این نبرد احساس وظیفه داشته باشند همانطور که در هشت سال دفاع مقدس مردم ایران اسلامی به صورت یکپارچه در مقابل دشمن ایستاده و توانستند به پیروزی برسند اکنون نیز فتحالمبین اقتصادی نیازمند حضور غیرتمندانه آحاد جامعه اسلامی به ویژه بسیجیان و جهادگران است.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک وحدت و یکپارچگی افرادی که در حوزه اندیشه بسیج سازندگی فعالیت میکنند، میتواند دستاوردهای بسیاری برای جامعه اسلامی داشته باشد.

عزیزی جنگ نرم را جنگ باورها خواند و گفت: در جنگ نرم دشمن تلاش میکند باورها تغییر را دهد و ارادهها را متزلزل کند، به همین علت باید این واقعیت را بپذیریم که دشمن در جنگ نرم به دنبال خدشه وارد کردن به باورها و اندیشههای ملت ایران اسلامی است و وظیفه هر فرد در این جنگ باید تبیین شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه شعارهای ظاهری نمیتواند دستاوردهای خاصی در جنگ نرم داشته باشد اظهار کرد: دشمن در جنگ اقتصادی ظرفیتها و زیرساختهای اقتصادی کشور را هدف گرفته است و مشکلاتی که نبود این زیرساختها به وجود میآورد به صورت یکجا بر جامعه اسلامی تحمیل میشود.

وی با اشاره به اینکه نخستین تاثیرات جنگ اقتصادی در اندیشهها و نظریهها دیده میشود تاکید کرد: برخی در جنگ اقتصادی رویکرد انقلابی خود را به لیبرال سرمایهداری تغییر دادهاند به همین علت میخواستند فقرای جامعه اسلامی را از جامعه اسلامی حذف کنند که رهبر انقلاب اسلامی در این خصوص تذکرات مناسبی به این افراد دادند.

عزیزی با تاکید بر اینکه برخی اکنون نیز بر اعتقادات خود پایبند ماندهاند گفت: این افراد استقلال اقتصادی را به شرطی میپذیرند که وابستگیهای به بیرون وجود داشته باشد اما این اشتباه است، زیرا معنای اصلی استقلال به تکیه بر ظرفیتهای درونی بر میگردد.

وی ادامه داد: دشمنان از ورود بسیجیان به عرصههای مختلف جامعه اسلامی هراسان هستند، زیرا نیروی بسیج با تکیه بر تواناییهای خود میتواند یک حرکت بزرگ کشوری را رقم بزند؛ فرمول اقتصاد مقاومتی در نظام اسلامی راهاندازی شده است و بدون شک افرادی که در جامعه اسلامی دلسوز هستند باید در این عرصه میداندار باشند.

عزیزی با بیان اینکه ایران اسلامی در جنگ اقتصادی به پیروزی میرسد یادآور شد: ایمان، نیتهای خالص و اعتقادات پاک از ویژگیهای بسیجیان است و این ویژگیها یاری خداوند تبارک و تعالی را به دنبال خواهد داشت، به همین علت میتوانیم بگوییم با یاری خداوند حرکتهای مختلفی در بسیج سازندگی انجام میشود.

وی استفاده از ظرفیتهای مختلف جامعه اسلامی را راهکاری برای تحقق ارکان اقتصادی مقاومتی دانست و اظهار کرد: ورود حرکتهای بسیج در اقتصاد مقاومتی راهگشا است.

همایش دو روزه رسم هجرت طی امروز و فردا با حضور سردار سلامی و سردار نقدی در قم برگزار می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها