رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان البرز در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

امروز ایران به تأسی از مبنای فکری امام (ره) در منطقه سرآمد است

حجت‌الاسلام «عسگری» گفت: امروز کشور ایران به تأسی از مبنای فکری امام خمینی (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه‌های فیزیکی، علوم بنیادی و فضایی، نانوتکنولوژی، فناوری‌های هسته‌ای، مباحث نظامی و امنیتی و نیز اقتصاد مقاومتی در منطقه سرآمد است.
کد خبر: ۴۶۰۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲ - 04June 2021

امروز ایران به تأسی از مبنای فکری امام (ره) در منطقه سرآمد استحجت‌الاسلام والمسلمین «محمدرضا عسگری»، رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان البرز در کفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرج، ضمن عرض تسلیت ایام رحلت امام خمینی (ره) و سالروز قیام 15 خرداد، اظهار داشت: امام خمینی (ره) در طول دوران طلایی زندگی پربرکت خویش پس از کسب علوم مختلف دینی از اساتید مبرز و مجرب، به تهذیب نفس پرداختند تا به مراحل عالیه عرفان، فقاهت و مرجعیت رسیدند.

وی ادامه داد: با توجه به طبع رفیع ایشان که بسیار شجاع، مجاهد، ظلم‌ستیز و عدالت‌خواه بودند، نتوانستند ظلم رژیم طاغوت و مظلومیت ملت ایران را ببینند و سکوت کنند؛ لذا به مبارزه جدی و علنی با رژیم ستمشاهی پرداختند تا اینکه توسط رژیم شاه به ترکیه و فرانسه تبعید شدند، اما در سال 1357 پس از بازگشت به میهن اسلامی زمینه یک انقلاب مهدوی را فراهم کردند تا این انقلاب به رهبری امام خمینی (ره) و همراهی مردم به پیروزی رسید.

رئیس بنیاد مهدویت استان البرز عنوان کرد: با یک نگاه اجمالی به بیانات پدر پیر انقلاب متوجه می‌شویم که بیشترین واژه‌های بیان شده توسط ایشان، در رابطه با مستضعفین و برقراری عدالت در جامعه است و زمینه‌سازی برای ظهور امام عصر حجت ابن الحسن (عج) مهم‌ترین هدف ایشان بود که تا آخرین لحظه برای رسیدن به این مهم تلاش کردند و در جایی فرمودند که: «ما می‌خواهیم برای ظهور حرکت کنیم».

حجت الاسلام عسگری خاطرنشان کرد: معمار کبیر انقلاب تأکید داشتند که همه برنامه‌ها باید در راستای زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان (عج) باشد و خطاب به مسئولین مملکت می‌فرمودند که نباید در تلاش‌ها و خدمات خود از مسئله ظهور غافل شوند اما این سخن ایشان بدان معنا نیست که مدیران دست روی دست بگذارند و فقط برای ظهور دعا کنند و خدمتی انجام ندهند، بلکه بدین معناست که مدیریت امور و انجام اقدامات آن‌ها در راستای ظهور امام عصر (عج) باشد.

وی افزود: مسئولین در نظام جمهوری اسلامی ایران باید بدانند که از نظر ایدئولوژیک و اعتقادی در چه جایگاه خطیری قرار دارند و ما نیز باید از بیانات این شخصیت انقلابی درس بگیریم و اعمال و اهداف خود را در راستای مقدمه سازی برای ظهور برنامه‌ریزی کنیم تا از قافله عاشقان امام خمینی (ره) و پرچم‌داران قیام حضرت مهدی (عج) عقب نمانیم.

رئیس بنیاد مهدویت استان البرز با اشاره به بیانات صریح و شفاف امام خمینی (ره) مبنی بر زمینه‌سازی برای ظهور حضرت بقیه الله الاعظم (روحی و ارواحنا له الفداء) اذعان داشت: مسئولین در کشوری که انقلاب آن ثمره خون شهدای گلگون‌کفن این مرزوبوم و خون‌دل‌های امام خمینی (ره) است وظایفی را بر عهده دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به گام برداشتن در جهت رفع محرومیت در جامعه، تبعیض و حل مشکلات مردم اشاره کرد.

حجت الاسلام عسگری اضافه کرد: می‌توان گفت که منظور حضرت امام خمینی (ره) این بود که کسی نباید دست روی دست بگذارد تا امام زمان (عج) با یک شخصیت الهی و علم لدنی بیاید و جامعه جهانی را سرشار از ظهور کند بلکه باید با همین علم بشری که در اختیار دارد برای برقراری عدالت در جامعه تلاش کند و در زمینه‌سازی ظهور صاحب اصلی این انقلاب سهیم باشد.

وی با اشاره به اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران تصریح کرد: سوء انتخاب‌ها و سوء مدیریت‌ها در کشور و بروز مشکلات اقتصادی سبب شده تا امروز مخالفان نظام مطرح کنند که ایران در یک جنگ اقتصادی قرار گرفته است درصورتی‌که اگر به پیشرفت‌های کشور نگاهی بیندازیم می‌بینیم که به برکت تفکر انقلابی و مهدوی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در بسیاری از عرصه‌ها در اوج هستیم.

رئیس بنیاد مهدویت استان البرز اشاره کرد: امروز کشور ایران به تأسی از مبنای فکری امام خمینی (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه‌های فیزیکی، علوم بنیادی و فضایی، نانوتکنولوژی، فناوری‌های هسته‌ای، مباحث نظامی و امنیتی و نیز اقتصاد مقاومتی در منطقه سرآمد است و با وحدت و همدلی در انتخاب صحیح از این مرحله دشوار اقتصادی نیز عبور خواهد کرد و مانند همیشه پیروز خواهد شد و این انقلاب را به انقلاب مهدی موعود (عج) متصل خواهد کرد. ان‌شاءالله ...

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار