رئیس حوزه هنری استان البرز در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

اندیشه امام راحل محاسبات دنیای سکولار را بر هم زد

«مهرابی» گفت: اندیشه پدر پیر انقلاب محاسبات دنیای سکولار را بر هم زد و به جامعه ایرانی و جهانی نشان داد که سیاست ما عین دیانت ماست.
کد خبر: ۴۶۰۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷ - 04June 2021

اندیشه پدر پیر انقلاب، محاسبات دنیای سکولار را بر هم زد«محمد مهرابی» رئیس حوزه هنری استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرج ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی بیان داشت: بزرگ‌ترین حماسه امام خمینی (ره) خلق انقلابی بر پایه خدامحوری بود؛ آن‌هم در عصر و شرایطی که دنیا به انقلاب صنعتی خود افتخار می‌کرد و جامعه جهانی و ایرانی در اومانیسم و انسان‌مداری دست‌وپا می‌زد.

وی مطرح کرد: امام خمینی (ره) با عملی کردن نظریه انقلاب اسلامی به تاریخ ثابت کردند که دین‌مداری حقیقی چطور می‌تواند بشریت را هدایت کند و به او در برابر بزرگ‌ترین قدرت‌های صنعتی، سیاسی و اقتصادی دنیا، قدرت و عزت ببخشد. اندیشه ایشان محاسبات دنیای سکولار را بر هم زد و به جامعه ایرانی و جهانی نشان داد که سیاست ما عین دیانت ماست.

مهرابی در خصوص برنامه‌های حوزه هنری در ایام ارتحال امام خمینی (ره) عنوان کرد: تلاش ما بر آن بود تا با انجام کارهای مفهومی و محتوایی به زبان هنر، نسل جوان امروز را که هزاران پرسش درباره شخصیت امام راحل (ره) در ذهن دارند با ابعاد مختلف شخصیتی ایشان آشنا و بر این نکته تأکید کنیم که اگر شخصی به‌واقع خدامحور باشد جامع الاطراف می‌شود یعنی هم‌زمان می‌تواند یک دولتمرد موفق، عارف برجسته، عالم فرزانه و در بعد خانواده یک فرزند، پدر و همسر شایسته باشد.

رئیس حوزه هنری استان البرز افزود: رمز تجمیع این تعداد صفات نیک و جاودانگی و نفوذ در تقوای الهی نهفته است که امام (ره) تفسیر کامل این عبارت بودند. ازجمله اقدامات حوزه هنری استان در این زمینه می‌توان به تولید مجموعه پوستر، مجموعه رسانه‌های تصویری و برنامه تلویزیونی با موضوع رحلت امام (ره) و قیام ۱۵ خرداد اشاره کرد. امیدواریم بتوانیم در راستای معرفی شخصیت والای امام (ره) به نسل جوان و تثبیت هر چه بیشتر آرمان‌های ماندگار ایشان گام‌های مؤثری برداریم.

وی در خصوص انتخاب شایسته حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری جمهوری اسلامی اظهار داشت: باور قلبی و عقلی بنده این است که ایشان بهترین گزینه برای جانشینی امام راحل (ره) بودند و این مسئله حتی مورد تائید بسیاری از رقبا و دشمنان هم بوده و هست. نمی‌توانیم فردی را با این درجه از تقوا، علم و بصیرت و جان‌نثاری بهتر از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای انقلاب بیابیم.

مهرابی اذعان داشت: بی‌شک حضرت ولیعصر (عج) صاحب اصلی انقلابی که میراث خون شهداست، اجازه نمی‌دهد کسی سکان‌دار این انقلاب شود که شایستگی‌های لازم را ندارد. بنابراین مقام معظم رهبری بهترین و مناسب‌ترین گزینه رهبری جامعه اسلامی بودند که امید است خداوند سایه ایشان را بر سر این ملت مستدام بدارد.

رئیس حوزه هنری استان البرز در خصوص نقش بی‌بدیل مقام معظم رهبری در تثبیت انقلاب اسلامی اظهار داشت: ایشان در تندبادها و حادثه‌های بسیار و در مقابل توطئه‌های دشمنان گاهی یک تنه پایه‌های نظام را نگه داشتند و با اقتدار و تدبیر از منافع نظام و انقلاب و ملت ایران دفاع کردند و در برابر هجمه‌های رسانه‌های معاند و نادان همواره فصل الخطاب و بهترین راهنما بودند.

وی اذعان داشت: دشمنان می‌دانند که نظام انقلاب اسلامی علیرغم همه تهدیدها و تحریم‌ها با ایستادگی و هدایتگری رهبر فرزانه انقلاب اسلامی استوار است و ایشان نه‌تنها ملت ایران بلکه فراتر از مرزهای جغرافیایی امت واحده اسلام را در تمام دنیا رهبری می‌کنند. ما نیز تلاش می‌کنیم بیانات و توصیه‌های ایشان را سرلوحه اقدامات و فعالیت‌های خود قرار دهیم و با توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار (ع) محصولاتی اثرگذار را برای عموم مردم به‌ویژه نسل جوان تولید کنیم.

مهرابی خاطرنشان کرد: در تمامی حوزه‌ها ازجمله مؤلفه‌های گام دوم انقلاب، عدالت اقتصادی و اقتصاد مقاومتی نگاه ما به نقشه راهی است که توسط مقام معظم رهبری ترسیم شده است و سعی بر تولید محصولاتی داریم که به‌طور غیرمستقیم پاسخگوی شبهات ذهنی خاص و عام باشد، بر دل مخاطبان بنشیند، جرقه‌ای را در وجود آن‌ها ایجاد کند و افراد با مشاهده این محصولات انگیزه پیدا کنند.

رئیس حوزه هنری استان البرز در پایان گفت: هدف ما نشان دادن زیبایی‌های زندگی جهادی، انقلابی و ولایی به هم‌وطنان و آشنایی آن‌ها با زیبایی‌های تفکر و سبک زندگی ایرانی اسلامی است به‌گونه‌ای که با آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی ارتباط عمیق قلبی و منطقی برقرار کنند. امید است به لطف خدا و عنایت اهل‌بیت (ع) در این مسیر موفق باشیم و بتوانیم رضایت خداوند، مقام معظم رهبری و شهدای والامقام به‌ویژه روح بلند حاج قاسم سلیمانی را جلب کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار