رئیس سازمان بسیج مداحان استان البرز در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

قیام 15 خرداد نباید به دست فراموشی سپرده شود

«نوروزی‌فر» گفت: روز 15 خرداد 42 و قیام آن و ظلم‌هایی که در حق ملت ایران صورت گرفت که هرگز نباید به دست فراموشی سپرده شود.
کد خبر: ۴۶۰۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۳ - 05June 2021

قیام 15 خرداد نباید به دست فراموشی سپرده شود«ابراهیم نوروزی فر» رئیس سازمان بسیج مداحان استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرج، حضرت امام خمینی (ره) را فردی تحول‌خواه و تحول‌آفرین دانست و اظهار داشت: نقش این پیر فرزانه به‌عنوان بنیان‌گذار انقلاب اسلامی در شکل‌گیری این انقلاب علاوه بر یک استاد و مدرس، فرماندهی و رهبری به معنای واقعی بود.

وی ادامه داد: ایشان بزرگ‌ترین تحول را در حوزه‌های متعدد زمان حیات خویش ایجاد کردند که باعث شد امروز پس از سال‌ها مردم شهیدپرور ایران اسلامی از هفته‌ها قبل از رحلت این بنیان‌گذار کبیر انقلاب در تکاپوی چگونگی برگزاری مراسم بزرگداشت این عزیز سفر کرده باشند و برای برگزاری آن به بهترین نحو تلاش کنند.

رئیس سازمان بسیج مداحان استان البرز بیان داشت: امروز شاید امام راحل (ره) به‌ظاهر در میان ما نباشند و فقدانشان برای ما دشوار باشد اما ایشان در باطن، در دل‌های مسلمین ایران و جهان زنده هستند و باید همین‌گونه زنده بمانند که در این راستا لازم است از حضور، تفکر و منویات مقام معظم رهبری بهره‌مند شویم تا به سعادت واقعی برسیم.

نوروزی فر با اشاره به مقاومت چندین ساله و پیروزی اخیر مردم مظلوم غزه و به افول و نابودی کشیده شدن استکبار جهانی و صهیونیست جنایتکار تصریح کرد: پیروزی مردم فلسطین ثمره حرکات و اقداماتی است که امام راحل (ره)، بنیان‌گذار آن‌ها بودند و امروز تغییر در مسیر جهاد و مبارزه با کفر و استکبار، نیاز ضروری جبهه مقاومت است که در پرتو اندیشه‌های نورانی امام خمینی (ره) در حال پیشروی است.

وی با اشاره به جنایات صورت گرفته و به خاک و خون کشیده شدن مردم توسط رژیم پهلوی در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ که در ادامه نوکری نظام سلطه صورت گرفت، اذعان داشت: اقدامات ظالمانه طاغوتیان موجب شد جمع کثیری از مردم بی‌گناه و انقلابی در این روز به دست رژیم سفاک شاهنشاهی به شهادت برسند بنابراین این روز و قیام آن و ظلم‌هایی که در حق ملت ایران صورت گرفت هرگز نباید به دست فراموشی سپرده شود.

رئیس سازمان بسیج مداحان استان البرز گفت: حضرت امام خمینی (ره) با اندیشه‌ها و معارف فکری و عملی خود، به‌عنوان سرچشمه حیات انقلاب، کلید اصلی موفقیت و سربلندی این نظام بودند و با هدایت و رهبری حکیمانه خویش، به سمت تحول تمدن بزرگ اسلامی گام‌های بلندی برداشتند و اکنون نیز با رهبری و پندهای حکیمانه مقام معظم رهبری و تأکید بر تحول‌خواهی ایشان، این مسیر ادامه دارد.

نوروزی فر با اشاره به وصایای گران‌سنگ حضرت امام خمینی (ره) در زمینه انتخابات و حضور آگاهانه اقشار مختلف مردم در این حماسه ملی عنوان کرد: حضور پررنگ مردم در این عرصه می‌تواند در پیشبرد اهداف کشور، انقلاب اسلامی و نیز تعیین سرنوشت ملت ایران تأثیرگذار باشد و در این میان، توجه به توصیه‌ها و وصایای امام راحل (ره) می‌تواند راهگشا باشد.

توجه امام خمینی (ره) به نقش بانوان در امور سیاسی و اجتماعی

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه امام خمینی (ره) پرورش یافته مکتب اسلام بود و برای بانوان و نقش آنان در شکل‌گیری انقلاب اسلامی اهمیت زیادی قائل بود، عنوان کرد: اگر نیم‌نگاهی به وضعیت زنان در دوران جاهلیت بیندازیم متوجه می‌شویم که اسلام برای زنان چه جایگاه، شخصیت و کرامت انسانی به ارمغان آورده که هنوز هم در جامعه قابل مشاهده است.

رئیس سازمان بسیج مداحان استان البرز با اشاره به نقش سرنوشت‌ساز بانوان در امور سیاسی و اجتماعی از صدر اسلام تاکنون افزود: در بحث ایجاد و اثبات ولایت‌فقیه نیز زنان ایران اسلامی به اندازه مردان سهیم بودند و بر اساس ضرورت‌های جامعه در جهاد فی سبیل الله شرکت کردند و در زمینه اجرای سیاست‌های حاکم بر جامعه در حد توان، مسئولیت‌پذیر بودند و اقدامات مفیدی را انجام دادند.

نوروزی فر خاطرنشان کرد: حضرت امام (ره) همواره از زنان به‌عنوان مربیان انسان‌ساز یاد می‌کردند و در طول زندگی خویش با فرمایشات گهربار خود، سعی داشتند بانوان را با حقوق انسانی خود آشنا کنند. ایشان روح تازه‌ای را در کالبد زنانی دمیدند که با سیاست‌های غرب گونه رژیم پهلوی منفعل و خانه‌نشین شده بودند.

به گفته وی، امام خمینی (ره) در بیشتر فرمایشات خویش از زنان صدر اسلام مثال می‌زدند که برای یاری‌رساندن به پیامبر اسلام (ص) و پرورش نهال نوپای اسلام جان‌فشانی‌های فراوانی کردند و با توجه به استعدادهای آن‌ها در زمینه‌های گوناگون از قبیل پرستاری و امدادرسانی کمک حال مردان بودند. در برخی وقایع تاریخ معاصر همچون شرکت در نهضت تنباکو نیز نقش زنان بر هیچ‌کسی پوشیده نیست.

رئیس سازمان بسیج مداحان استان البرز افزود: بر همگان ثابت شده که بسیاری از زنان در تاریخ معاصر این سرزمین چگونه در مقابله با استعمار و استبداد برخاستند و در میدان مبارزه حاضر شدند. حضرت امام خمینی (ره) با تأکید بر این جان‌فشانی‌ها و بازگو کردن آن‌ها، سعی کردند حس اعتماد به نفس و مسئولیت‌پذیری را در بانوان این سرزمین افزایش دهند.

نوروزی فر در پایان گفت: بنیان‌گذار کبیر انقلاب بارها از زنان به‌عنوان پیشگامان انقلاب یاد کردند و فرمودند که: «ما نهضت خودمان را مرهون زن‌ها می‌دانیم». مردها برای امنیت زنان به خیابان‌ها آمدند وزن‌ها نیز در مبارزات، مشوق آن‌ها بودند و به برکت نهضت اسلامی، بار دیگر زنان ایران اسلامی بیدار و مشعل‌دار قیام مردان شدند و تحولی را به وجود آوردند که ره صدساله یک‌شبه طی شد و این انقلاب به پیروزی رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار