حضور حداکثری، اقتدار ملی/ نماینده ولی فقیه در لرستان:

شرکت در انتخابات یک عمل صالح است

حجت‌الاسلام شاهرخی گفت: شرکت در انتخابات یک عمل صالح است و باید برای انتخاب بهترین رئیس جمهور و بهترین‌‌ها در شورای شهرها در انتخابات شرکت کنیم.
کد خبر: ۴۶۰۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰ - 04June 2021

شرکت در انتخابات یک عمل صالح است

به گزارش دفاع‌پرس از  خرم‌آباد، حجت الاسلام «سید احمدرضا شاهرخی» نماینده، ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلی الغدیر برگزار شد با بیان اینکه حبل الله در میان ما مسجد، قرآن، محافل دینی و مذهبی، نماز جمعه، پیروی از امامت و ولایت است اظهار داشت: حبل الله در میان ما در عصر کنونی پیروی از مقام معظم رهبری است در همین راستا اگر به حبل الله چنگ بزنیم و دامان آن را بگیریم مطمئن‌ترین راه و روش است.

وی با اشاره به مناسبت‌های پیش رو در هفته جاری افزود: شهادت امام جعفر صادق (ع) احیاگر مذهب جعفری و سی و دومین سالگرد شاگرد مکتب حضرت صادق (ع) امام راحل و همچنین شهدای ۱۵ خرداد از جمله مناسبت‌های پیش رو در این هفته است.

نماینده، ولی فقیه در استان لرستان عنوان کرد: وقتی جهاد علمی و مبارزاتی امام صادق (ع) را مطالعه و بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم تاریخ سازی امام راحل نیز برگرفته از جدشان امام صادق (ع) است.

وی بیان کرد: امام صادق (ع) در مقطعی امامت را بر عهده گرفتند که خلفای ستمگر اموی و در ادامه خلفای بنی عباس بر مملکت اسلامی حکومت می‌کردند امام صادق (ع) با تدریس، تبلیغ در مدت ۳۴ سال امامت محفل علم، دانش و آموزش را توسعه دادند، فعالیت‌های علمی و فرهنگی امام صادق (ع) در مقایسه با فعالیت‌های قبل و بعد از ایشان بی نظیر بوده است.

حجت الاسلام شاهرخی گفت: امام صادق (ع) علاوه بر جهاد فرهنگی و علمی اقدام به مبارزات تشکیلاتی بر علیه خلفای اموی و عباسی کرد، تشکیلاتی را درست و نمایندگانی را در کشور‌ها منصوب کرد تا از طریق آن‌ها اسلام ناب را به مردم اطلاع رسانی کند.

وی تصریح کرد: راه و روش امام راحل در قرن چهارم برگرفته از راه و روش امام صادق (ع) در مبارزه با طاغوت زمان پیش گرفته است، امام راحل به عنوان یک استاد برجسته و مرجع تقلید دارای کرسی تبلیغ، تدریس و تبیین محیط اجتماعی و سیاسی سال ۴۲ را رصد می‌کند.

امام جمعه خرم‌آباد خاطر نشان کرد: امام راحل به عنوان یک استاد عالی مقام در حوزه علمیه که به کار تبلیغ، تدریس و تبیین به روش امام صادق (ع) مشغول بود علما را جمع کرد و در جمع علما فرمودند اگر می‌خواهیم اسلام و ایران از اضمحلال نجات پیدا کند باید دودمان پهلوی به عنوان رژیم دست نشانده انگلیس از قدرت پایین بیاوریم.

وی اظهار داشت: در اولین رویارویی روحانیت به رهبری امام راحل با رژیم ستم شاهی مقابله با مصوبه حذف سوگند به قرآن و اسلام در انجمن‌های ولایتی و ایالتی بود که در همین راستا علما به رهبری امام راحل بر این موضوع اصرار کردند تا سرانجام رژیم عقب نشینی کرد و این مصوبه را پس گرفت.

حجت الاسلام شاهرخی افزود: مقابله با انقلاب سفید مطرح شده از طرف شاه که در عمل هیچ نفعی برای مردم نداشت از دومین محور رویارویی روحانیت و امام راحل با رژیم پهلوی بود و نتیجه این رویارویی در هفتم بهمن ماه امام راحل به رِفراندومی که شاه برگزار کرده بوده اعتراض کرد و در نهایت ادامه این مبارزات منتج به دستگیری امام راحل شد و پس از آن اعتراض مردم برخی استان‌ها و قیام ۱۵ خرداد شد.

وی عنوان کرد: نقطه عطف انقلاب اسلامی در ۱۵ خرداد رقم خورد و با ادامه مبارزات در نهایت به پیروزی ۲۲ بهمن ۵۷ منتهی شد و موظف هستیم از انقلاب اسلامی مواظبت کنیم.

نماینده، ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اهمیت حمایت از رهبر جامعه بیان کرد: رهبر جامعه پرچم دار نماز و فروع دین است و ما امروز باید با حضور انبوه و پرشور در انتخابات به کلام، ولی امر مسلمین عمل کنیم.

وی گفت: شرکت در انتخابات یک عمل صالح است و باید برای انتخاب بهترین رئیس جمهور و بهترین‌ها در شورای شهر‌ها در انتخابات شرکت کنیم، البته ممکن است از مسئولان و ترک فعل‌ها ناراحت باشیم، ولی این ناراحتی به معنای رها کردن و حاضر نشدن بر صندوق‌های رای نیست.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی ضمن تاکید بر حضور در انتخابات تصریح کرد: بنده همواره بر انتخاب بهترین‌ها در شورای شهر‌ها تاکید دارم چرا که شهر‌های استان لرستان نیازمند شورایی است که به اندازه چندین دوره کار فرهنگی و عمرانی کنند در همین راستا باید نگاه قومی و طایفه‌ای را کنار بگذاریم و به دنبال آینده روشنی برای استان باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار