حمله نظامیان صهیونیست به شرکت کنندگان در مسابقه دو ماراتون قدس

نظامیان صهیونیست به شرکت کنندگان در مسابقه دو ماراتون قدس که به منظور همبستگی با اهالی محله الشیخ جراح قدس برگزار شده بود حمله کردند.
کد خبر: ۴۶۰۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۲ - 04June 2021

حمله نظامیان صهیونیست به شرکت کنندگان در مسابقه دو ماراتون قدسبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی عصر امروز جمعه به شرکت‌کنندگان در مسابقه دو ماراتون قدس حمله کردند.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی (وفا)، نظامیان اشغالگر با شلیک بمب‌های صوتی و گاز اشک آور به سمت ده‌ها شرکت کننده در مسابقه دو ماراتون که از اهالی قدس و اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ بودند حمله‌ور شده و به شماری از آن‌ها آسیب زدند.

این مسابقه از محله الشیخ جراح قدس آغاز شد و شرکت‌کنندگان با عبور از باب الاسباط خود را به محله بطن الهوی در سلوان رساندند و در طی مسیر شعار‌هایی را در اعلام همبستگی با اهالی قدس سر دادند.

نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین به تیم گزارشگران تلویزیون فلسطین در قدس نیز حمله کرده و به دوربین‌های آن‌ها صدمه زدند.

«اسعد داری» یک جوان ۲۴ ساله شرکت کننده در این مسابقه دو به خبرگزاری وفا گفت: این ابتکار به منظور فراهم کردن فرصت برای جوانان به منظور آگاهی دادن درباره خطر یهودی‌سازی محله‌های قدس و آواره ساختن اهالی آنجاست.

وی افزود: این مسابقه در چارچوب فعالیت همبستگی با خانواده‌های محله‌های الشیخ جراح و سلوان است که رژیم صهیونیستی آن‌ها را وادار به تخلیه خانه‌هایشان کرده است.

اهالی قدس دیروز با راه اندازی دو کمپین با عناوین «محله الشیخ جراح را نجات دهید» و «سلوان را نجات دهید» خواستار شرکت جوانان در این مسابقه دو ماراتون شدند.

۲۸ خانواده فلسطینی در محله الشیخ جراح و ۸۶ خانواده دیگر هم در محله بطن الهوی قدس ساکن هستند که رژیم صهیونیستی به دنبال آواره ساختن اجباری آنهاست.

خبرگزاری وفا همچنین گزارش داد که ده‌ها شهروند فلسطینی امروز جمعه در حمله نظامیان صهیونیست به راهپیمایی هفتگی ضد شهرک سازی مصدوم شدند.

راهپیمایی کفرقدوم هر هفته در اعتراض به بسته شدن جاده اصلی روستا توسط رژیم صهیونیستی در ۱۸ سال پیش با هدف ساخت دیوار حائل برگزار می‌شود.

حمله نظامیان صهیونیست به منطقه جنوبی شهرک نعلین در غرب شهر رام الله نیز با آسیب دیدن شماری فلسطینی همراه شد.

دو شهروند فلسطینی در راهپیمایی امروز نعلین که هر هفته علیه ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در جنوب این شهرک برگزار می‌شود به ضرب شلیک مستقیم گلوله نظامیان صهیونیست زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.

ده‌ها نفر دیگر نیز بر اثر شلیک گلوله‌های صوتی و گاز اشک آور نیرو‌های صهیونیست مصدوم شدند.

جنوب نابلس و شهرک رافات در جنوب قدس نیز امروز شاهد حمله نظامیان صهیونیست به نمازگزاران فلسطینی پس از برپایی نماز جمعه این مناطق بود که به گفته منابع فلسطینی فقط در نابلس ۱۱۳ شهروند فلسطینی مصدوم شدند که حال یکی وخیم گزارش شده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها