بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران به مناسبت ۱۴ و ۱۵ خرداد؛

۱۵ خرداد نماد جهاد ملت مؤمن برای پیروزی بر دشمنان خداست

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت ارتحال امام (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۶۰۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴ - 05June 2021

۱۵ خرداد نماد جهاد ملت مؤمن برای پیروزی بر دشمنان خدا استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت ارتحال امام (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

«چهاردهم و پانزدهم خرداد که با نام و یاد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران عجین شده است نقطه عطفی در تقویم تاریخ انقلاب اسلامی است.

امام خمینی (ره) بزرگ مردی از تبار پاکان و از سلاله پاک رسول الله (ص) است که با رهبری پیامبرگونه‌اش پیروزی معجزه آسای انقلاب اسلامی که مهمترین واقعۀ قرن بیستم در ایران است، رقم خورد.

امام خمینی با هدایتگری‌های حکیمانه خود طومار استبداد و استعمار را درهم پیچید و سران استبداد و استعمار را از صحنه تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیری‌های ایران اسلامی خارج کرد و حکومت اسلامی را با تکیه بر آموزه‌های تعالی آفرین اسلام به عنوان جایگزین نظام ستمشاهی برقرار کرد.

امام خمینی (ره) در شکل‌گیری انقلاب اسلامی، با اعتماد و تکیه بر جنبه‌های معنوی خود و با تأکید بر حکومت سیاسی مبتنی بر دین و تکیه بر ارزش‌های اخلاقی و عرفانی چنان نقشی را ایفا کرد که از نهضت‌ها و انقلاب‌های دیگر کاملا متمایز است.

این ابرمرد تاریخ در مقابله با افکار و عقاید مادی‌گرایی، ارزش‌های روحانی و معنوی و دینی که ریشه در مبدأ وحی و ارزش‌های برخاسته از آن دارد را ارائه داد.

انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام (ره) نشان داد که با تکیه بر مبانی دینی و مذهبی بیشترین توانایی برای اصلاح جامعه و تاریخ بشری را دارد و با پیام دیانت، ایمان، معنویت، نجات و رهایی از ظلم و ستم، مبارزه با بی‌عدالتی‌ها، رشوه خواری‌ها و هلاکت و نابودی دشمنان دین و آزادی برای همۀ انسانها، نسلها، در همۀ زمان‌ها و مکان‌ها مورد استفاده است.

این بیانیه با اشاره به مناسبت‌های ۱۴ و ۱۵ خرداد که نام این ابرمرد تاریخ را به همراه دارد، ادامه داد: پانزده خرداد، تجلی اراده ملت ایران برای نابودی استبداد داخلی و سلطه خارجــی بود.

۱۵ خرداد نماد جهاد یک ملت مؤمن برای پیروزی بر دشمنان خدا بود و از همان زمان روح مبارزه و ایستادگی و امید را در قلوب مردم بوجود آورد و حضرت امام (ره) توانست با این پایگاه مردمی و با اتکا به اسلام اهل بیت (ع)، جهادی مقدس را علیه استبداد داخلی و سلطه خارجی در راه رضای حق تعالی آغاز کند.

در ۱۵ خرداد صدای اسلام‌خواهی ملت به گوش جهانیان رسید و به مرور خائنان و سرسپردگان به تاریخ پیوستند و با انعکاس آن در رسانه‌های جهان، سرچشمه آگاهی عمومی گردید.

قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ و تمامی ایستادگی‌های ملت مسلمان و انقلابی ایران موجب نابودی سلطنت و رفع سلطه آمریکا و سایر قدرت‌ها از کشور شد. این قیام نماد مقابله فرهنگ دینی و مذهبی با فرهنگ کفر و الحاد و فساد بود و هست و خواهد بود.

امروز با گذشت سالیانی از حوادث تلخ ۱۴ خرداد ۶۸ و قیام ۱۵ خرداد ۴۲، و با صدور انقلاب و بیداری اسلامی ملت‌های مسلمان، تفکر انقلابی و گفتمان انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) حاکم بر جهان اسلام است.

هرچند تلاش استکبار جهانی در جهت شکست و نابودی نهضت اسلامی امام خمینی به روش‌های مختلف و ترویج فساد اخلاقی و فرهنگی با تمام امکانات موجود از قبیل ماهواره و اینترنت و... همچنان ادامه دارد، اما ملت شهادت طلب و پیرو خط امام و شهدا و با روحیه الهی این روز بزرگ را فریادی کوبنده مستضعفان بر سر مستکبران می‌داند.

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با گرامی‌داشت یاد امام راحل بنیادنگذار انقلاب اسلامی و شهدای ۱۵ خرداد، اعلام می‌دارد؛ ملت عزیز ایران وظیفه دارد در حفظ و نگهداری ایام الله ۱۴ و ۱۵ خرداد تلاش ویژه داشته باشد و بتواند با قدم‌های استوار و سلاح ایمان بر مشکلات و توطئه‏‌های غرب و شرق غلبه کند. شرکت در انتخابات امسال، نشان از وفاداری به ایثارگری‌های حضرت امام ره و یادآور تمام حماسه‌های تاریخ انقلاب اسلامی و از جمله حماسه ۱۵ خرداد خواهد بود.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار