رئیس بنیاد مهدویت استان البرز:

مهم‌ترین هدف امام راحل (ره) زمینه‌سازی برای انقلاب حضرت مهدی (عج) بود

حجت‌الاسلام عسگری گفت: مهم‌ترین هدف امام خمینی (ره) زمینه‌سازی برای شکل‌گیری انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) بود که این موضوع در اشعار آن عارف و سالک بزرگوار نیز ملموس است.
کد خبر: ۴۶۰۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷ - 05June 2021

مهم‌ترین هدف امام راحل (ره) زمینه‌سازی برای انقلاب حضرت مهدی (عج) بودحجت‌الاسلام والمسلمین «محمدرضا عسگری»، رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان البرز در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرج اظهار داشت: در سال 1342 زمانی‌که شاه مخلوع به‌منظور عوام‌فریبی انقلاب سفید را مطرح کرد، حضرت امام خمینی (ره) این ماجرا را توطئه‌ای آمریکایی می‌دانستند و پس از برگزاری مراسم عاشورای حسینی در 14 خرداد و سخنرانی علیه این توطئه، در سحرگاه 15 خرداد دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: به دنبال این اقدام رژیم پهلوی، مردم فهیم و هیأت‌ها و تشکل‌های مذهبی شهرهای مختلف که مهم‌ترین آن‌ها تهران، ورامین و قم بود به نشانه اعتراض به خیابان‌ها آمدند و رژیم پهلوی با همکاری شهربانی و سیستم‌های امنیتی آن زمان، بسیاری از طلاب، بازاریان و کسبه را دستگیر و حدود 15 هزار نفر را به شهادت رساندند و این‌گونه بود که قیام خونین 15 خرداد شکل گرفت.

رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان البرز بیان داشت: امام خمینی (ره) در روز 15 خرداد طی پیامی، این مصیبت را از طرف خویش و امام زمان (عج) به ملت عظیم ایران تسلیت گفتند که بی‌شک این پیام که جمله‌ای بسیار حساس و مهم محسوب می‌شد، نشان‌دهنده ارتباط عمیق و قلبی امام راحل (ره) با وجود مقدس حضرت مهدی (عج) بود.

حجت الاسلام و المسلمین عسگری افزود: پس از قیام خونین 15 خرداد، نقطه عطفی در تاریخ ایران ایجاد شد و پس از 15 سال انقلاب اسلامی ایران در تاریخ 22 بهمن سال 1357 به پیروزی رسید. مهم‌ترین هدف امام خمینی (ره) از این انقلاب، زمینه‌سازی برای انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) بود که این موضوع در اشعار آن عارف و سالک بزرگوار و مرجع و رهبر کبیر انقلاب نیز ملموس است.

وی در پایان عنوان کرد: امید است به برکت خون شهدای قیام 15 خرداد، انقلاب، دفاع مقدس و نیز شهدای هسته‌ای و مدافع حرم، زحمات و خون‌دل‌های حضرت امام خمینی (ره) و همچنین زحمات و مقاومت این مردم علوی و رضوی زمینه ظهور حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) فراهم شود و توطئه‌های دشمنان به‌ویژه در جنگ اقتصادی با توکل به خدا، عنایت امام زمان (عج)، به تأسی از بیانات امام راحل (ره) و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و نیز تلاش و برنامه‌ریزی مسئولین خنثی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها