تأکید وزرای خارجه عراق و روسیه بر ضرورت اتحاد فلسطینی‌ها

وزرای خارجه عراق و روسیه تلفنی گفتگو و اوضاع منطقه به ویژه فلسطین و سوریه را بررسی کردند.
کد خبر: ۴۶۰۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲ - 05June 2021

تأکید وزرای خارجه عراق و روسیه بر ضرورت اتحاد فلسطینی‌هابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق با «سرگئی لاوروف» همتای روسی خود تلفنی گفت‌وگو و بر ضرورت تقویت و گسترش روابط تجاری دوجانبه تأکید کرد.

وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که فؤاد حسین در این تماس تلفنی از روسیه و وزارت خارجه آن به دلیل حمایت از درخواست بغداد از شورای امنیت سازمان ملل درباره اعزام ناظران جهت نظارت بر روند انتخابات عراق، قدردانی کرد.

در این بیانیه آمده است که حسین و لاوروف بر ضرورت برگزاری انتخابات عراق در راستای تحقق اصول صحیح نظام دموکراسی در این کشور تأکید کردند.

دو طرف همچنین روابط دوجانبه و تلاش برای تقویت و گسترش روابط دوجانبه و ایفای نقش مهم شرکت‌های نفتی روسی در عراق را مورد تأکید قرار دادند.

طبق گزارش خبرگزاری عراق (واع)، دو طرف همچنین تهیه دستور کار جامع و متنوع برای نشست آتی کمیته عراقی-روسی را به منظور دستیابی به نتایجی بهتر در جهت بهبود اقتصادی و تجاری دو کشور، ضروری خواندند.

وزرای خارجه عراق و روسیه همچنین اوضاع فلسطینیان و ضرورت حمایت از فلسطینیان برای دستیابی به اهداف قانونی آن‌ها را مورد بررسی قرار داده و از بروز اختلافات داخلی در میان فلسطینیان ابراز نگرانی کردند.

آن‌ها همچنین حل اختلافات و اتحاد فلسطینیان را ضروری خواندند.

حسین و لاوروف اوضاع سوریه و تلاش عراق برای بازگرداندن سوریه به کرسی خود در اتحادیه عرب را بررسی کردند.

دو طرف همچنین بر حمایت از تلاش‌های دولت عراق برای احیای امنیت و ثبات در عراق و نابودی تروریسم تأکید کردند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها