فراخوان حماس به تشدید رویارویی با رژیم صهیونیستی در کرانه باختری

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی درباره عواقب برپایی راهپیمایی رقص پرچم‌ها در بخش قدیمی قدس، هموطنان فلسطینی را به تشدید رویارویی با اشغالگران در کرانه باختری و تحصن در مسجد الاقصی دعوت کرد.
کد خبر: ۴۶۰۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹ - 05June 2021

فراخوان حماس به تشدید رویارویی با رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و تحصن در مسجد الاقصیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) درباره عواقب حماقت جدید رژیم صهیونیستی در قدس و اجازه دادن به عبور راهپیمایی پرچمی شهرک‌نشینان صهیونیست از باب العامود هشدار داد.

«محمد حماده» سخنگوی حماس در شهر قدس در اظهاراتی خبری گفت: این اقدام اسرائیل با هدف ترمیم چهره این رژیم است که به خاک مالیده شده در روزی که مقاومت دلیرانه ملت فلسطین در کرانه باختری، قدس و سرزمین‌های اشغالی ۴۸ و در راس آن موشک‌های مقاومت در غزه عزیز و قهرمان، غرور آن‌ها را لگد مال کرد و آن‌ها را به پناهگاه‌ها کشاند، در حالی که هزاران نفر از شهرک‌نشینان صهیونیست برای هتک حرمت به مسجد الاقصی برنامه ریزی کرده بودند.

وی افزود: ما به رژیم اشغالگر درباره استفاده از قدس به عنوان ابزاری برای فرار از بحران‌های داخلی خود و شکست آن در حل مشکلات سیاسی خود هشدار می‌دهیم.

سخنگوی حماس ضمن درخواست از هموطنان فلسطینی برای تشدید رویارویی خود با رژیم اشغالگر در کرانه باختری و تحصن روز پنجشنبه در صحن‌های مسجد الاقصی گفت: اشغالگران باید بدانند که نبرد دفاع از قدس و مسجد الاقصی متوقف نشده است و هریک از افراد ملت ما شمشیر قدس هستند.

«عبدالله صیام» عضو شورای استانداری قدس نیز در پیامی گفت: ما درباره راهپیمایی رقص پرچم‌ها که رژیم اشغالگر دعوت به برپایی آن در روز پنجشنبه و در بخش قدیمی قدس اشغالی کرده است هشدار می‌دهیم، زیرا این امر منجر به تشدید دوباره تنش‌ها در این شهر می‌شود.

رژیم صهیونیستی هر ساله در حول و حوش روز جهانی قدس صد‌ها هزار شهرک‌نشین صهیونیست تندرو را گردهم آورده و راهپیمایی بزرگی را برگزار می‌کند که از باب العامود و محله‌های قدیمی قدس عبور کرده و به صحن‌های مسجدالاقصی می‌رسد و سپس در آنجا برنامه‌ای موسوم به «رقص پرچم‌ها» اجرا می‌کند و از این طریق خواستار بیرون راندن فلسطینی‌ها از قدس می‌شود.

امسال با توجه به تحصن فلسطینی‌ها در مسجد الاقصی در هفته منتهی به روز قدس و به دنبال آن پاسخ مقاومت غزه به تجاوز رژیم صهیونیستی در قدس موجب شده بود که صهیونیست‌ها نتوانند این راهپیمایی را برگزار کنند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها