حضور حداکثری، اقتدار ملی/ عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه

قیام ۱۵ خرداد دعوت حضرت امام (ره) به ندای حق بود/ حضور در پای صندوق‌های رای جامعه را احیا می‌کند

آیت‌الله «اراکی» گفت: رفتن به پای صندوق‌های رای، پاسخ به ندای نایب بر حق امام زمان (عج) است و جامعه با حضور در عرصه انتخابات، زنده می‌شود.
کد خبر: ۴۶۰۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۴ - 05June 2021

قیام حضرت امام(ره) پاسخ به دعوت الهی بود/// این خبر در حال تکمیل است. لطفا تامل فرمایید.به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، آیت الله «محسن اراکی» عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه شامگاه امروز در مراسم سوگواره مردمی شب شهادت امام صادق (ع) و بزرگداشت شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد و سالگرد ارتحال امام (ره) اظهار داشت: زندگی جامعه بشری پاسخ به یک نوع فراخوانی است و همه ما بر اساس آن در حال حرکت هستیم.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم افزود: طبق آیات شریفه قرآن کریم، دو نوع فراخوانی داریم و بر اساس آن نیز دو نوع حرکت در جامعه بشری داریم.

آیت الله اراکی ادامه داد: اینکه دعوت خدا را اجابت کنیم، این دعوت از طرف حضرت رسول (ص) است و ائمه هدی (ع) هر کدام در زمان خویش داعی الی الله بودند.

وی افزود: در زیارت آل یاسین نیز امام زمان (عج) را داعی الی الله توصیف می‌کنیم و بعد از امامان، علما و فق‌ها هستند که داعی الی الله هستند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد: در روز ۱۵ خرداد، حضرت امام (ره) در امتداد دعوت پیامبر و ائمه هدی (ع)، فراخوان داد که‌ای مردم، برای دفاع از اسلام بپا خیزید و این نوع فراخوانی است به حیات و زندگی می‌انجامد.

وی در بیان نوع دیگری از دعوت و فراخوانی در زندگی بشری، ندا‌های شیطانی را مورد اشاره قرار داد و گفت: وقتی روز قیامت کار بر شیطان تنگ می‌شود، به یارانش می‌گوید که دعوت خدا حق و درست بود و آنچه شما را به آن دعوت کردم، دروغ بود و شما چرا از من پیروی کردید؟

آیت الله اراکی تصریح کرد: در اینجا تفاوت عالمان و انسان‌های بزرگ با جباران و طواغیت مشخص می‌شود که هر کدام به چه راهی دعوت می‌کنند.

وی افزود: یک عده با سوت و کف دعوت می‌کنند و عده‌ای دیگر با صلوات و تکبیر و ندا‌های الهی و آسمانی و دعوت اخیر همان است که در رهنمود‌های رهبر عزیز انقلاب و علمای راستین در خط ایشان، وصیتنامه‌های شهدا و کلام سرداران شهیدی همچون شهید سلیمانی می‌بینیم.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه دعوت شیطان و یارانش به باطل و دعوت انسان‌های بزرگ به حق کاملا مشهود و حق انتخاب نیز معلوم است، افزود: رفتن به پای صندوق‌های رای، پاسخ به ندای نایب بر حق امام زمان (عج) است.

وی با بیان اینکه خدا ما را به حیات حقیقی فرا می‌خواند و دعوت شیطان به سوی مرگ و نیستی است، عنوان کرد: مگر کودکان فلسطینی و یمنی چه جنایتی کرده اند که اینطور به خاک و خون کشیده می‌شوند؟

آیت الله اراکی ادامه داد: امروز پرچم جبهه مقاومت دست این نظام و رهبری است و ما پای صندوق‌های رای می‌رویم تا خودمان را احیا کنیم.

وی تاکید کرد: ما برای حیات و جاودانگی خود و ملت و فرزندان مان در هر دو عالم، هزینه می‌پردازیم و یقین داشته باشید پیروزی از آن جبهه حق است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: در این انتخابات و آینده نظام پیروزی از آن یاران امام و رهبری عزیز است و این راه، همان راه خاصان و پاکان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار