صنعاء: ریاض مانع اجرای توافق بومی برای مبادله ۴۰۰ اسیر یمنی می‌شود

دولت نجات ملی یمن گفت که عربستان سعودی به مزدوران خود سفارش کرده که اجرای توافق‌های بومی برای مبادله ۴۰۰ اسیر یمنی از دو طرف را متوقف کند.
کد خبر: ۴۶۰۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۲ - 06June 2021

صنعاء: ریاض مانع اجرای توافق بومی برای مبادله ۴۰۰ اسیر یمنی می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎‌پرس، رئیس کمیته ملی امور اسرای دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که عربستان سعودی مانع اجرای توافق‌های محلی برای مبادله اسرا می‌شود.

«عبدالقادر المرتضی» در گفت‌وگو با شبکه المسیره گفت: عربستان سعودی به تازگی به مزدوران خود سفارش کرده است که همه عملیات‌های مبادله اسرا را که بر سر آن میان طرف‌های بومی یمن توافق صورت گرفته است؛ متوقف کنند.

وی افزود: این دستور عربستان سعودی به مزدورانش از دولت مستعفی یمن موجب شد که هفت عملیات مبادله اسرا در چند جبهه شامل ۴۰۰ اسیر از دو طرف معلق بماند.

در شرایطی که مذاکرات میان صنعاء و دولت مستعفی یمن تحت میانجیگری‌های بین المللی برای تبادل رسمی اسرا به بن بست رسیده است، ائتلاف سعودی برای مبادله بومی اسرا نیز کارشکنی می‌کند.

بر اساس توافق سوئد میان دولت صنعاء و دولت مستعفی یمن قرار شده بود همه اسرا با هم به طور رسمی مبادله شوند، اما چیزی که مانع عملی شدن آن شده است، واقعیت تحولات میدانی برای مزدوران ائتلاف سعودی است، زیرا از طرف‌های متعدد و مختلفی تشکیل شده‌اند و اختلافات موجود در محافل مزدوران سعودی صنعاء مانع انجام مبادله اسرا می‌شود.

دولت صنعاء می‌گوید: مزدوران یمنی اخیرا اقدام به گزینش اسرایشان برای آزاد شدن آن‌ها کرده‌اند و بر اسامی و فرماندهان مشخصی تاکید دارند که از حزب الاصلاح هستند، اما ما می‌خواهیم مبادله اسرا به شکل همه در برابر همه، انجام شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار