جنبش فلسطینی:

رام‌الله به جای مذاکرات بی‌فایده، به دنبال مبارزه میدانی باشد

جنبش «جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین» تأکید کرد که تشکیلات خودگردان باید با کنار گذاشتن تعهدات توافق اسلو و اجرای فوری تصمیمات شورای ملی فلسطین، به صهیونیست‌ها پاسخ می‌داد.
کد خبر: ۴۶۰۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵ - 07June 2021

رام‌الله به جای مذاکرات بی‌فایده، به دنبال مبارزه میدانی باشدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، جنبش «الجبهة الدیمقراطیة لتحریر فلسطین» (جبهه دموکراتیک برای آزادسازی فلسطین) از عملکرد تشکیلات خودگردان در جریان جنگ اخیر موسوم به نبرد «شمشیر قدس» انتقاد کرد.

این جنبش با انتشار بیانیه‌ای خواستار گفت‌وگوی ملی فوری برای بازسازی نظام سیاسی فلسطین شد؛ نظامی که «به مرحله‌ای رسیده که از کمک به مسئله فلسطین، عاجز شده است».

خبرگزاری صفا فلسطین، ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک در صدد است طرح ملی را آماده کند که دیدگاه این جنبش برای مرحله آینده را تبیین کند.

این جنبش با بیان اینکه طرح مذکور طی روز‌های آینده علنی خواهد شد، خاطر نشان کرد، تشکیلات خودگردان یک بار دیگر در مسئولیت‌های خود در انجام اقدامات ضروری کوتاهی کرد.

جبهه دموکراتیک بر این باور است که کوتاهی رام الله در زمینه فراهم کردن پوشش سیاسی برای خیزش مردمی، کمک به انتفاضه فراگیر، پاسخ به تجاوز وحشیانه به نوار غزه است.

این جنبش خاطر نشان کرد، تشکیلات خودگردان باید با کنار گذاشتن تعهدات ظالمانه موجود در توافق اسلو و اجرای فوری تصمیمات شورای ملی فلسطین، به صهیونیست‌ها پاسخ می‌داد.

در این بیانیه تأکید شد، تداوم این سیاست رام الله و ادامه توهم احیای مذاکرات بی فایده با نظارت بین‌المللی که در احتکار سلطه آمریکاست، همچنان نقش پیشگامانه سازمان آزادی‌بخش فلسطین را محدود می‌کند.

بر اساس این بیانیه، تشکیلات خودگردان نباید بر روی امکان آغاز فرآیند سیاسی جدید برای حل درگیری با رژیم صهیونیستی حسابی باز کند.

جبهه دموکراتیک همچنین بر تداوم مبارزه میدانی به ویژه در سطح بین‌المللی برای تغییر موازنه قدرت در برابر دشمن صهیونیستی تأکید کرد.

به گفته این جنبش، پیروز‌های ملت فلسطین، مسئله این کشور را وارد مرحله تازه‌ای کرده که مستلزم تدوین سیاست ملی جامع است و باید برنامه مبارزاتی انجام شود که مبتنی بر درس‌های نبرد «شمشیر قدس» باشد.

این جنبش در پایان خواستار گفت‌وگوی ملی در بالاترین سطوح شد؛ به نحوی که همه طیف‌های فلسطینی در آن مشارکت داشته باشند و از این طریق به اختلافات پایان داده شود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار