شهید «محمد جواهری»:

امیدوارم شهدا باعث بیدار شدن ملت از خواب غفلت شوند

در بخشی از وصیت‌نامه شهید «محمد جواهری» آمده است: امیدوارم که این شهادت‌ها در این ملت اثر بخشد و از خواب غفلت و گمراهی بیدار شوند.
کد خبر: ۴۶۰۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۶ - 12June 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، تاریخ سرزمین ایران همواره شاهد رشادت‌های مردان و زنانی است که تا پای جان، بر آرمان‌ها و اعتقادات خود ایستادگی کردند. در این میان، مردان و زنان خطه آذربایجان نیز هم در دوران نهضت انقلاب اسلامی و هم در دوران هشت سال دفاع مقدس، حماسه‌های زیادی آفریدند و نام بسیاری از آن‌ها مانند شهید «مهدی باکری» در تاریخ ایران جاودانه شد.

«محمد جواهری» نیز یکی از مردان غیور خطه آذربایجان است که پس از آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه‌های نور شد و سرانجام در تاریخ 25 اسفند 1366 در منطقه ماووت عراق به شهادت رسید.

زندگی‌نامه شهید «محمد جواهری»

«محمد جواهری» در 25 شهریور 1351 در شهرستان مراغه چشم به جهان گشود و تحصیلات ابتدایی را در مراغه پشت سرگذاشت. شور و اشتیاق وی به علم آن‌قدر زیاد بوده که وصف ناشدنی است. پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در پایگاه شهید چمران پهرآباد ثبت‌نام کرده و به عنوان مسئول کتابخانه شهید پاشایی مشغول به فعالیت می‌شود.

پس از آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و پس از چندی مجاهدت در راه اسلام و حضور در عملیات‌های متعدد، سرانجام در تاریخ 25 اسفند 1366 در منطقه ماووت عراق در تپه‌های اولاغلو به درجه رفیع شهادت رسید.

فرازی از وصیت‌نامه شهید

با سلام و درود بر امام امت و سلام بر شهیدان انقلاب اسلامی ایران و سلام بر پدر بزرگوار و مادر مهربانم که مرا اینگونه تربیت نموده‌اید که در راه اسلام و قرآن به جهاد برخواستم و در همین راه هم به شهادت رسیدم.

شهیدان با شهادت خود به ما آموختند که چگونه بایستی در مقابل دشمنان اسلام ایستاده، دفاع کرده و شهید شد. ما هم با الهام از راه و رسم شهیدان این درس را آموختیم و به هدف رسیدیم. امیدوارم که این شهادت‌ها در این ملت اثر بخشد و از خواب غفلت و گمراهی بیدار شوند.

من از شما این وصیت را دارم که وصیت شهدا را عمل سازید و بعد از شهادتم هیچ‌وقت گریه و زاری راه نیندازید، زیرا دشمنان از آن سوء استفاده می‌کنند و خداوند این مژده را می‌دهد آنان که جهاد می‌کنند و در راه خدا به شهادت می‌رسند، آن‌ها را مرده نپندارید زیرا آنان در جهان (جهان آخرت) روزی می‌خورند. امام را دعا کنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار