نماینده ولی فقیه در سپاه:

دولت باید تحول‌آفرین باشد/ انقلاب اسلامی در حال پس زدن استکبار جهانی است

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی به شاخص‌های دولت جوان انقلابی اشاره کرد و گفت: دولت باید تحول‌آفرین باشد؛ لذا هم تحول را بداند و بلد باشد و هم تحول را بخواهد و بتواند اجرا کند.
کد خبر: ۴۶۰۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲ - 08June 2021

دولت باید تحول‌آفرین باشد/ انقلاب اسلامی در حال پس زدن استکبار جهانی استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «عبدالله حاجی‌صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع روحانیون شهرستان بابل در حوزه علمیه خاتم‌الانبیاء (ص) این شهرستان با اشاره به اینکه روحانیت، نجومِ هدایت‌گر بودن را از اهل بیت (علیهم‌السلام) به ارث برده است، اظهار داشت: فلسفه وجودی روحانیت انجام رسالت‌های و ماموریت‌هایی است که به اهل بیت (ع) نسبت داده اند.

وی با بیان اینکه روحانیت مبلغ و تبیین‌گر دین است، افزود: دین اسلام صامت نیست و سخنگو دارد؛ لذا خود پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) تا به امروز و در زمان غیبت، روحانیت سخنگوی دین هستند.

نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه با بیان اینکه شأن روحانیت دفاع از دین است، اضافه کرد: روحانیت حتی دفاع از دین را هم از اهل بیت (ع) به ارث برده است؛ لذا روحانیت این افتخار را دارد هر جا که تحریف و تهاجم علیه دین اتفاق افتاد، جان داد و آبرو گذاشت، اما نگذاشت که دین آسیب ببیند.

وی شأن روحانیت را راهبری مردم دانست و خاطرنشان کرد: یکی دیگر از شئون روحانیت راهبری و مدیریت مردم است؛ لذا هدایت کردن مردم مأموریت و رسالت سنگین روحانیت است.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی در بخش دیگری از سخنان خود به الزامات رسالت روحانیت هم پرداخت و گفت: دین‌شناسی، درک درست از زمان، خطر، فرصت، تهدید و بهره‌مندی از روش‌ها و مهارت‌های لازم از الزامات رسالت روحانیت است.

وی در ادامه با بیان اینکه روحانیت برای دفاع در برابر دشمن باید تشخیص بدهد که دشمن چهره معاویه‌ای دارد یا چهره یزیدی، یا قصد پیاده کردن برنامه مأمون را دارد یا هارون و یا اینکه صحنه جهاد اصغر است یا جهاد کبیر، تصریح کرد: زمان‌شناسی یکی از برجسته‌ترین مصادیق بصیرت است تا انسان بازی نخورد و به عملیات فریب و فرعی مشغول نشود و میدان عملیات را بشناسد.

نماینده ولی فقیه در سپاه با تأکید بر اینکه روحانیت برای اینکه از اسلام دفاع کند، باید خطرشناس باشد، اضافه کرد: به گفته حاج قاسم، ایران حرم است. اگرچراغ انقلاب خاموش شود، چراغ اسلام در جهان خاموش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب تولد جدید اسلام و زمینه‌ساز تمدن ظهور است، خاطرنشان کرد: بزرگترین خطری که همه انقلاب‌ها را تهدید کرده است، خطر بازگشت به گذشته است. خطر رجعت حتی در دوران پیامبر (ص) هم اتفاق افتاد. نهضت بی‌نظیر هدایت‌گر و احیاگر پیامبر (ص) بعد از رحلت، دچار رجعت شد و کار به جایی رسید که مسلمانان به جان حقیقت دین افتادند و ۱۱ امام به شهادت رسیدند.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی در ادامه به استقامت برای اصول تأکید کرد و گفت: در قرآن آمده است برای اینکه انقلاب گرفتار تزلزل نشود، هم به ما و هم به امت دستور استقامت می‌دهد؛ لذا قرآن نتیجه استقامت را می‌گوید که نگران آینده نباشید و نترسید؛ چرا که با استقامت آینده تامین می‌شود.

به گفته وی قرآن به استقامت فکری امت هم تأکید می‌کند؛ لذا باید استقامت در اندیشه داشت تا جامعه دچار رجعت و تردید نشود.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی افزود: دشمن به دنبال ایجاد تردید و رجعت فکری است که رهبر معظم انقلاب اسلامی هم به خطر ارتجاع روشنفکری و برگشت به قبل از انقلاب اشاره کرده‌اند.

وی در ادامه به اذعان دشمنان که توانستند پس از رحلت پیامبر (ص) اسلام را از جهاد و مبارزه بازبدارند، گفت: دشمن معترف شده است که بعد از رحلت امام (ره) نتوانستند انقلاب را از راهش بازبدارند؛ چرا که یک نفر از جنس امام، سکان انقلاب را به دست گرفت.

نماینده ولی فقیه در سپاه با تأکید بر اینکه دشمن در رجعت و بازگشت مردم از انقلاب، توفیقی نداشته است، گفت: مردم در پیوند با ولایت و ماندگاری انقلاب به حفظ اصول موفق بودند، اما در مدیریت کشور دچار رجعت شدیم.

وی ادامه داد: گفتمانی در اوایل انقلاب شروع شد که مدیریت اجرایی کشور را تحت تأثیر خود قرار داد و آن هم مدیریت جهانی بود. اقتصاد و مدیریت سیاسی، غربی شده و اسلامی نبود؛ از همین رو یکی از مشکلاتی که گرفتارش شدیم، تغییر محاسبات و تحلیل نخگبان اجرایی کشور است که در برخی موارد دین‌محورانه نبوده است.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی بیان کرد: دشمن در کشور به ایجاد تقابل‌های دوگانه دروغین علم یا ایمان، خدا یا مردم، تعقل یا تعبد، توسعه یا استقلال پرداخت و متأسفانه بخشی از نخبگان و بخشی از مدیران کشوری دچار رجعت شدند که هشت سال رهبر معظم انقلاب اسلامی از «اقتصاد مقاومتی» می‌گوید، اما مدیران حرف از «مذاکره» می‌زنند. 

وی با اشاره به اینکه ما با دو رجعت مواجه هستیم، توضیح داد: اول رجعت خفیف یعنی تغییر مطالبات مردم. دشمن با این نگاه که اگر مردم در فشار معیشتی باشند، دیگر به دنبال ارزش‌های معنوی نمی‌روند، سعی در تغییر نوع و سطح مطالبات مردم کرد؛ دومین رجعت، رجعت مدیران اجرایی است که تا حدودی دشمن به هدف خود در این بخش رسید، اما در رجعتِ مردم، تیرشان به سنگ خورد و به نیت شومشان دست پیدا نکردند.

به گفته نماینده ولی فقیه در سپاه راه حل مقابله با رجعت، روی کار آمدن یک دولت انقلابی است که باعث می‌شود رجعت از بین برود و استقامت بازمی‌گردد.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: تحول در قوه مجریه باعث از بین رفتن رجعت می‌شود؛ لذا باید در سیاست اجرایی یک تحول ایجاد شود.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی با تاکید بر اینکه این انقلاب در حال پس زدن و از بین بردن استکبار جهانی است، گفت: انتخابات ۱۴۰۰ باید منشأ و سرآغاز یک تحول اساسی در قوه مجریه شود؛ چرا که عامل رهایی انقلاب از رجعت است.

وی در ادامه اضافه کرد: روحانیت وظیفه دارد هم بصیرت‌ مردم را افزایش دهد و هم خودش الزامات روحانیت را نه در زمان انتخابات بلکه در همه زمان‌ها، داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه با تأکید بر اینکه انتخابات باعث امنیت ملی، اقتدار جهانی می‌شود، بیان کرد: تفاوت دموکراسی غربی با مردم‌سالاری دینی این است که دموکراسی غربی نشأت گرفته از سرمایه‌داری است، اما در مردم‌سالاری دینی حرف از بصیرت مردم است؛ لذا به حضور حداکثری و شاخصه‌های فرد اصلح، باید توجه کرد.

وی به شاخص‌های دولت جوان انقلابی اشاره کرد و گفت: دولت باید تحول‌آفرین باشد؛ لذا هم تحول را بداند و بلد باشد و هم تحول را بخواهد و بتواند اجرا کند.

به گفته حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی دومین شاخصه دولت جوان انقلابی، ایستادن مقابل فساد و تبعیض و بی‌عدالتی است. مردم از نظام و دین دلسرد نشدند، بلکه از عملکرد بد مسئولان دلسرد شدند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در پایان تصریح کرد: دولت باید در امتداد ولایت باشد؛ چرا که هر جا به نسخه رهبری عمل کردیم، موفق بودیم؛ لذا ما دولتی از جنس حاج قاسم می‌خواهیم که نسبتش با ولایت تعبدی باشد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها