آمادگی ایران برای کمک به برقراری صلح در یمن

مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران در دیدار نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای کمک به برقراری صلح در یمن اعلام کرد.
کد خبر: ۴۶۰۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴ - 08June 2021

آمادگی ایران برای کمک به برقراری صلح در یمنبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن که به تهران سفر کرده است، در ادامه رایزنی‌های خود با مقامات ایرانی، امروز (سه‌شنبه) با «علی‌اصغر خاجی» مشاور ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی، ملاقات و درباره آخرین تحولات یمن به رایزنی پرداخت.

در این مذاکرات در خصوص آخرین وضعیت سیاسی و میدانی یمن به‌ویژه سفر اخیر «گریفیتس» به صنعاء، تحولات استان «مارب»، لزوم رفع محاصره اقتصادی مردم و راه‌های برقراری صلح و ثبات در این کشور و همچنین رفع خطرات احتمالی نشت نفت از کشتی «صافر» بحث و تبادل نظر شد.

خاجی ابتکار عمل جمهوری اسلامی ایران به‌منظور رفع خطر نشت نفت و آلودگی محیط زیست را ارائه و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به برقراری صلح در یمن را اعلام کرد.

«گریفیتس» نیز ضمن ارائه گزارشی از سفر‌های خود به منطقه، تلاش‌های سازمان ملل را برای حل بحران یمن تشریح کرد.

نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور یمن، امروز با «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر امور خارجه در این دیدار با بیان این‌که جنگ، راه‌حل بحران یمن نیست، بر ضرورت رفع محاصره مردم این کشور و تسهیل ارائه کمک‌های انسانی به آن‌ها تأکید کرد.

«گریفیتس» همچنین امروز با «محسن بهاروند» معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه دیدار و به گفت‌وگو پرداخت. در دیدار نماینده دبیرکل سازمان ملل با معاون وزیر امور خارجه ایران درباره مسائل منطقه از جمله یمن، سوریه، افغانستان و عراق و نقش سازمان ملل به‌ویژه از بعد بشردوستانه و امدادرسانی بحث و تبادل نظر شد.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن ۲۰ بهمن سال ۱۳۹۹ نیز به منظور رایزنی پیرامون ابعاد مختلف بحران یمن به جمهوری اسلامی ایران سفر کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها