کتاب گویای «اطلس نبرد بیت‌المقدس» منتشر شد

کتاب گویای «اطلس نبرد بیت‌المقدس» تهیه و بر روی پایگاه کتاب گویای ایران صدا در دسترس علاقه‌مندان قرارگرفته است.
کد خبر: ۴۶۰۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵ - 08June 2021

کتاب گویای «اطلس نبرد بیت‌المقدس» منتشر شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، کتاب گویای «اطلس نبرد بیت‌المقدس» به نویسندگی امیرحسین کیهان پناه و به تهیه‌کنندگی زهره محقق، صداپیشه‌گی و روایت حسن همایی، فاطمه عباسی، نسرین کوچک‌خانی، محمد تنهایی و در ۱۲۲ دقیقه تهیه‌شده است، در ایام سالروز آزادسازی خرمشهر و مقاومت مردم دزفول رونمایی شد و بر روی پایگاه کتاب گویای ایران صدا در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

کتاب «اطلس نبرد بیت‌المقدس» اولین جلد از مجموعه اطلس‌های عملیاتی است که روایتگر رویداد‌های آغاز جنگ تحمیلی تا پایان نبرد برای آزادی خرمشهر است که در آن با بهره‌گیری از نوشتار، نقشه‌ها، نمودارها، جداول و تصاویر، مقاومت و حماسه‌آفرینی مردم ایران در آزادسازی خرمشهر به تصویر کشیده شده است.

بعد از عملیات‌های طریق‌القدس و فتح‌المبین که منجر به آزادسازی بخش‌های وسیعی از مناطق اشغالی ایران شد ارتش عراق بیشترین توان پدافندی خود را در خرمشهر متمرکز کرد تا از دستیابی ایران به این شهر جلوگیری نماید، اما در مقابل اراده و همدلی رزمندگان سپاه و ارتش موفق نشد. آزادسازی خرمشهر نماد مقاومت و آزادگی مردمانی بود که اشغال این شهر غرور ملی آن‌ها را جریحه‌دار کرده بود. آزادی خرمشهر قله افتخارات مردمی‌ترین انقلاب دوران معاصر شد.

کتاب «اطلس نبرد بیت‌المقدس» در ۹ فصل شامل «ویژگی جغرافیایی منطقه»، «پیش نبرد‌های منطقه عملیاتی»، «جایگاه راهبردی نبرد بیت‌المقدس»، «در آستانه نبردی بزرگ»، «دور یکم نبرد بیت‌المقدس»، «دور دوم نبرد بیت‌المقدس»، «دور سوم نبرد بیت‌المقدس»، «دور چهارم نبرد بیت‌المقدس» و «دستاورد‌های نبرد بیت‌المقدس» است.

کتاب «اطلس نبرد بیت‌المقدس» در سال ۱۳۹۶ توسط انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشر شده است.

برای دریافت کتاب گویای «اطلس نبرد بیت‌المقدس» اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها