جانشین وزیر دفاع:

تمامی ملزومات ساخت واکسن «فخرا» بومی است

سردار تقی‌زاده گفت: تمامی تجهیزات و موادی که در ساخت واکسن کرونای فخرا استفاده می‌شود در داخل کشور تولید شده است.
کد خبر: ۴۶۱۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹ - 09June 2021

تمامی ملزومات ساخت واکسن «فخرا» بومی استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «قاسم تقی‌زاده» جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح صبح امروز (چهارشنبه) در مراسم آغاز فاز دوم کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی «فخرا» با بیان اینکه دوشادوش وزارت بهداشت اقدامات فنی در جهت تولید یکی از واکسن‌های ملی در وزارت دفاع انجام شد، اظهار داشت: یکی از افتحارات ما این است که در کنار بنیاد برکت به دنبال تولید واکسن ایرانی هستیم.

وی ادامه داد: در کنار تکنولوژی‌های موشکی، هوایی و پدافند هوایی، همواره به مسائل پزشکی در مجموعه «سپند» و بیمارستان چمران توجه ویژه‌ای می‌شود.

جانشین وزیر دفاع با بیان اینکه امروز توانسته‌ایم موشک‌های زمین به زمین را نقطه‌زن کنیم، افزود: تکنولوژ‌ی‌های ساخت موشک نقطه‌زن و سلاح‌های ما باید بالاتر از تکنولوژی‌های غربی‌ها باشد.

سردار تقی‌زاده اضافه کرد: در حوزه هوایی با ساخت جنگنده ایرانی و در حوزه دریا پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم؛ همچنین توانسته‌ایم سلاح‌های انفرادی‌مان را نسبت به سلاح‌های غربی ارتقا دهیم.

وی سپس با اشاره به ساخت واکسن ایرانی کرونا در وزارت دفاع گفت: یکی از افتخارات ما این است که شهید فخری‌زاده تیمی تشکیل داده بودند و در حوزه تولید واکسن و مطالعات بالینی بر روی ویروس کرونا، وارد میدان شدند.

جانشین وزیر دفاع خاطرنشان کرد: از دیگر افتخارات ما نیز این است که تمامی تجهیزات و موادی که در ساخت واکسن کرونای فخرا استفاده می‌شود در داخل کشور تولید شده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها