حضور حداکثری، اقتدار ملی/ یادداشت

«حضور حداکثری»؛ موثرترین گزینه ملت ایران در تقابل با دشمن

گزینه‌ها در جغرافیای ایران فقط روی میز مردم است و هر دستی که از پشت یا زیر میز برای تعیین سرنوشت این جماعت دراز شود، برای همیشه قطع خواهد شد.
کد خبر: ۴۶۱۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰ - 09June 2021

گزینه ها در جمهوری اسلامی، همه روی میز مردم استگروه استان‌های دفاع‌پرس‌ - هوشنگ نوبخت؛ بی‌شک کارزار انتخابات ریاست جمهوری، این روز‌ها در صدر اخبار رسانه‌های داخلی و حتی خارجی و البته افکار عمومی قرار دارد.

انتخاباتی که در حساس‌ترین برهه در حال انجام است. حساس از این لحاظ که چشم‌های زیادی همچون همیشه دنبال ایجاد بستری ناامن و حاشیه‌هایی هستند که ماهیت این رقابت بزرگ سیاسی را کمرنگ و یا انکار کنند.

حساس از این بابت که جامعه ایرانی به دلایل مختلف بیش از پیش مطالبه جدی و برحق دارد و چندان اوضاع معیشت اقشار زیادی از جامعه بر وفق مراد نیست.

حساس از این جهت که در نقطه اوج گفتمان بین المللی در بحث برجام و FETF هستیم و تلاش برای گشایش در عرصه‌های مختلف و باز ستاندن حق طبیعی ملت ایران در مراوده با جهان پیرامون و ایجاد بستری عادلانه که بتوانیم نقش آفرینی در منطقه و بازار‌های جهانی را به اثبات برسانیم.

حساس از این بابت که ده‌ها و شاید صد‌ها رسانه معاند به صورت شبانه روزی و با زبان‌های مختلف در حال تولید محتوای منفی بر جامعه ایرانی هستند تا از اهرم مشکلات موجود بهره جسته و مردم را از حضور پای صندوق‌های رای دلسرد کنند.

در اینکه مشکلات، هست، شکی نیست. در این که نسبت به معیشت مردم سهل انگاری‌های زیادی صورت گرفته، حرفی نیست. در اینکه مردم غیور و انقلابی ما باید در شرایط بهتری زندگی کنند و طعم عدالت را بچشند، تردیدی وجود ندارد، اما در اینکه کسی خارج از این مرز پرگهر بخواهد برای این مردم تصمیم بگیرد هم جایی در این جغرافیا ندارد.

مردم ایران به واسطه تاریخ و تمدن غنی و با اصالت شان و به دلیل هویت درخشان و پرافتخارشان در طول ۸ سال دفاع مقدس ثابت کردند که به هیچ وجه حاضر نیستند بهانه دست اهریمن بدهند و یا اجازه بدهند که اجنبی‌ها در سرنوشت کشورشان دخیل شوند.

دنیا باید بداند که مردم ایران علیرغم تمام مشکلات و سختی‌هایی که دارند دست از آرمان‌های متعالی و بلندشان بر نخواهند داشت و تنها به گزینه‌های داخلی فکر می‌کنند. آری گزینه‌ها در جغرافیای ایران فقط روی میز مردم است و هر دستی که از پشت یا زیر میز برای تعیین سرنوشت این جماعت دراز شود، برای همیشه قطع خواهد شد.

ما به گزینه‌های روی میز خودمان نگاه خواهیم کرد و خودمان کدخدای آبادی خودمان خواهیم بود و آن را تا آباد شدن مطلق رها نخواهیم کرد و نمی‌گذاریم که تاریخ از ما به خاطر تاثیر گرفتن از افکار پلید اجنبی‌ها در سرنوشت کشور به بدی یاد کند.

تفکر و اندیشه و استراتژی بین المللی ایران چندی پیش در کشور سوریه به دنیا نشان داد که هیچ اراده‌ای بالاتر از اراده مردم هر کشور برای تعیین سرنوشت خودش نیست و در چند روز آینده دوباره خیلی‌ها از مردم ایران سیلی خواهند خورد و یاد خواهند گرفت که پای شان را از گلیم شان درازتر نکنند و به جای شیطنت‌ها و دخالت‌های بیجا به فکر گزینه‌های روی میز دولت‌ها و ملت‌های خودشان باشند که سرشار از آسیب‌ها و چالش‌های پیدا و پنهان هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار