برنامه‌های فرهنگی دهه کرامت حرم بانوی کرامت اعلام شد

معاون فرهنگی آستان کریمه اهل بیت (ع) به تشریح برنامه‌های فرهنگی دهه کرامت این حرم شریف پرداخت.
کد خبر: ۴۶۱۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸ - 09June 2021

برنامه‌های فرهنگی دهه کرامت حرم بانوی کرامت اعلام شد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت الاسلام والمسلمین «احمدی»، معاون فرهنگی آستان حضرت معصومه (س)، در نشست خبری تشریح و اعلام برنامه‌های دهه کرامت آستان حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه بزرگداشت اهل بیت ارزش بالایی دارد، عنوان کرد: این ایام فرصت مناسبی برای پرداختن به مفاهیم دخترانه و ارج نهادن به این جنس که نیمی از جامعه بشری را تشکیل می‌دهند و نقش مادرانه و محوری نیز در تربیت انسان دارند، است.

وی ادامه داد: بعد از تحقیق و بررسی روز اول ذیقعده به‌عنوان روز میلاد حضرت معصومه (س) شناسایی شد و با توجه به لقب حضرت معصومه (س) که کریمه اهل بیت (ع) هستند این ایده داده شد که این دهه به عنوان دهه کرامت نامگذاری شود.

وی با اشاره به اینکه این ایام مصادف با انتخابات ریاست جمهوری شده که به اهمیت این موضوع افزوده است، اظهارکرد: نفس حضور مردم در پای صندوق‌های رای مهم‌تر از نتیجه آن است همچنین حضور پر شور در پای صندوق‌های رای عمل به سیره اهل بیت است و به گفته شهید سردار سلیمانی نیز جمهوری اسلامی حرم است و مدافعان از جمهوری اسلامی مدافعان حرم اهل بیت (ع) هستند.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی افزود: امیدوارم در مناظرات روز شنبه که مصادف به روز میلاد حضرت معصومه (س) است شادی مردم را رعایت کنند و کاری نکنند که این شادی، تلخ شود.

وی با اشاره به اینکه دهه کرامت امسال «گره گشایی به رسم اهل بیت» نام گذاری شده است، بیان کرد: این گره گشایی اعم از مشکلات معیشتی، سیاسی و... است و هر روز این دهه به یک شعار مزین شده که به تشریح شعار اصلی می‌پردازد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های این دهه با همکاری ۳۲ نهاد شکل گرفته است، عنوان کرد: در پنج شب اول مناجات خوانی با اجرای مداح اهل بیت (ع) میرداماد، را خواهیم داشت که از شبکه سه سیما نیز پخش می‌شود همچنین در جمعه ۲۱ خرداد ساعت ۱۸ ویژه برنامه‌ای برای ترک زبان در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود که از شبکه‌های ترک زبان نیز پخش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مراسم شام میلاد در صحن صاحب الزمان (عج) با مداحی مهدی رسولی اجرا خواهد شد، تصریح کرد: بیش از ۱۵ شبکه ماهواره‌ای برای پوشش برنامه‌ها در حرم کریمه اهل فعال خواهند شد و ۲۰۰ کاروان شادی نیز در سایر شهر‌ها اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: تولید کلیپ هشت زبانه، سه برنامه به زبان عربی، چهار وبینار حضرت معصومه (س)، پخش زنده مشترک با حرم امام رضا (ع) به سه زبان عربی، انگلیسی و اردو از برنامه‌های بخش بین الملل است.

معاون فرهنگی آستان حضرت معصومه (س) گفت: بازدید از موزه آستان در روز میلاد حضرت معصومه (س) و میلاد امام رضا (ع) رایگان و در روز‌های دیگر این دهه نیم بها خواهد بود.

وی در رابطه با فیلم حضرت معصومه (س) اظهار کرد: یک مستند یک ساعته در حال آماده سازی است همچنین بررسی و تدوین محتوایی ۱۰قسمت اول فیلم نامه حضرت معصومه (س) پایان یافته است.

وی با اشاره به اینکه ویژگی ممتاز این کار مطالعات ده ساله است، بیان کرد: با توجه به تاکید آستان حضرت معصومه (س) چهره ایشان نمایش داده نخواهد شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار