حضور حداکثری، اقتدار ملی/ معاون آستان مقدسه کریمه اهل بیت (س):

حضور در انتخابات عمل به سیره حضرت معصومه (س) است

حجت الاسلام احمدی با اشاره به همزمانی ایام تبلیغات کاندیدا‌ها با دهه کرامت گفت: حضور پررنگ و پرشور مردم در پای صندوق‌های رای عمل به سیره حضرت معصومه (س) است.
کد خبر: ۴۶۱۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹ - 09June 2021

حضور در انتخابات عمل به سیره حضرت معصومه (س) استبه گزارش دفاع‌پرس از قم، حجت‌الاسلام «مهدی احمدی» معاون حرم حضرت معصومه (س) اظهار داشت: ۲۰۰ برنامه ذیل ۴۰ عنوان هم‌زمان با دهه کرامت از ولادت حضرت معصومه (س) تا ولادت امام رضا (ع) در قم برگزار می شود.

وی با اشاره به این‌که امسال دهه کرامت با ایام تبلیغاتی کاندیدا‌ها مصادف شده، اضافه کرد: ارادت به اهل‌بیت (س) جدای از نقش‌آفرینی مردم برای رشد نظام جمهوری اسلامی نیست و حضور پررنگ مردم پای صندوق‌های رای عمل به سیره حضرت معصومه (س) است.

احمدی با بیان این‌که شعار امسال دهه کرامت «خدمت کریمانه، گره‌گشایی به رسم اهل‌بیت (ع)» نام‌گذاری شده است، ابراز امیدواری کرد: مردم ایران در انتخابات سرنوشت‌ساز پیش رو با انتخاب درست باعث گره‌گشایی در عرصه‌های مختلف کشور شوند.

وی به برنامه‌های دهه کرامت اشاره و بیان کرد: برنامه‌های این دهه با همکاری ۳۲ نهاد و مجموعه سامان پیدا می‌کند و در سراسر کشور و تعدادی از کشور‌های دیگر برگزار می‌شود.

معاون حرم حضرت معصومه (س) افزود: آیین گل‌آرایی ضریح مطهر، آیین تعویض پرچم گنبد منور و مراسم شب میلاد به همراه نورافشانی اطراف حرم مطهر با همکاری شهرداری روز جمعه ۲۱ خردادماه برگزار خواهد شد.

به گفته وی مناجات خوانی به مدت پنج شب، خطبه‌خوانی صبح میلاد و افتتاحیه جشن‌های دهه کرامت، ویژه‌برنامه آذری‌زبان ها، مراسم شام میلاد، آیین نقاره زنی و سخنرانی‌های معارفی ظهر، عصر و شب از دیگر برنامه‌های این دهه می‌باشد.

معاون حرم حضرت معصومه (س) اضافه کرد: نماهنگ و کلیپ‌های مذهبی، برنامه روبه‌راه، ویژه‌برنامه عطر عاشقی، آستان فاطمی، برنامه بانوان، ویژه‌برنامه سمت خدا، برنامه کبوتر و ویژه‌برنامه تا نیایش از جمله برنامه‌های رسانه‌ای می‌باشد که هم‌زمان با دهه کرامت از شبکه‌های مختلف سیما پخش خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در روز میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) بازدید از موزه آستان کریمه اهل‌بیت (س) رایگان و در طول دهه کرامت نیم‌بها خواهد بود.

احمدی اضافه کرد: رونمایی از تابلوی بزرگ خوشنویسی القاب فاطمی شامل ۳۵ لقب، معرفی کتاب «انتخاب صالحان» و رونمایی از دو اثر مکتوب «شرح زیارت‌نامه بزرگ بانوی کرامت» و «زندگینامه حضرت معصومه (س» از دیگر اقدامات فرهنگی است که برای دهه کرامت برنامه‌ریزی شده است.

معاون حرم حضرت معصومه (س) گفت: جشن بزرگ ملی فدای دخترم، کاروان‌های شادی، مسابقه حدیث کرامت ویژه خانواده‌های فاطمی و برگزاری کارگاه هنری و تولیدات رسانه‌ای است که برنامه‌های خانواده فاطمی نام‌گذاری شده است و در بستر شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شود.

وی افزود: اجرای سرود، برنامه مقابر، شخصیت شناسی، نمایشگاه حریم حرم، جشن خانوادگی نسیم کرامت و دیوارنگاره از جمله برنامه‌های فرهنگی است که برای اجرا در صحن‌های حرم حضرت معصومه (س) آماده شده است.

معاون حرم حضرت معصومه (س) تولید کلیپ هشت زبانه کرامت، تولید برنامه حوراءالرضا، وبینار حضرت معصومه (س)، پخش زنده مشترک با حرم امام رضا (ع)، محفل قرآنی، شب شعر بین‌المللی و ۶ مراسم بین‌المللی و مسابقه معارفی از جمله برنامه‌هایی عنوان کرد که در سطح بین‌الملل آماده شده و از شبکه‌های اجتماعی پخش خواهد شد.

احمدی ادامه داد: راه‌اندازی بخش مغز و اعصاب درمانگاه دارالشفا حرم حضرت معصومه (س)، ویزیت رایگان کارشناسان مامایی و بینایی‌سنجی و متخصص طب سنتی، ویزیت رایگان پزشک عمومی و همچنین تخفیفت ویژه داروخانه دارالشفا از جمله خدمات بهداشتی و درمانی است که در طول دهه کرامت به زائران ارائه خواهد شد.

وی در ادامه گفت: فیلم مستند یک‌ساعته درباره حضرت معصومه (س) که کار مشترکی بین عتبه معصومیه و عتیه حسینیه است، در حال گذراندن مراحل آخر است؛ همچنین فیلم‌نامه سریال حضرت معصومه (س) نیز که کاری در سطح بین‌الملل است و کار محتوایی آن ۱۰ سال طول کشیده، در مرحله بررسی محتوایی است.

هادی محمودنژاد معاون اجرایی حرم حضرت معصومه (س) نیز گفت: در موسسه زائر که وابسته به آستان حضرت معصومه (س) است، متناسب با شعار سال برنامه‌های متنوعی از جمله افزایش تولید به میزان ۲۵ درصد در طول سال گذشته و امسال اجرا شده است.

وی افزود: گلخانه‌ای با فضای ۵۰ هزار متر مربع که محصولات خارج از فصل تولید خواهد کرد، با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است و پیش‌بینی می‌شود تا دو ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

محمودنژاد خاطرنشان کرد: برخی برنامه‌ها که هر سال در دهه کرامت اجرا می‌شد، به‌واسطه وجود کرونا و یا به دلیل احتمال سوءاستفاده برای فضای انتخاباتی حذف شده است.

اول تا دهم ماه ذی‌القعده که با ولادت حضرت معصومه (س) آغاز و به ولادت حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) ختم می‌شود، دهه کرامت نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها