مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز:

موزه دفاع مقدس استان البرز تا سال ۱۴۰۳ افتتاح می‌شود

سردار «اسلامی» گفت: پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان البرز حداقل تا پایان سال ۱۴۰۲ و حداکثر تا اواخر سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری خواهد رسید و مورد استفاده و بازدید عموم مردم قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۴۶۱۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹ - 10June 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس در کرج، نشست مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار کلانشهر کرج با موضوع احداث و تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان، صبح امروز (پنج‌شنبه) برگزار شد.

باغ موزه دفاع مقدس استان البرز یکی از پروژه‌های ستاره‌دار کرج است

موزه دفاع مقدس استان البرز تا سال ۱۴۰۳ افتتاح می‌شود

سردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در این نشست، اظهار داشت: شهرداری و شورای شهر کرج با زحمات و تلاش‌های خود در راستای ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان البرز ثابت کردند که دفاع مقدس مربوط به جناح خاصی نیست و یادگاری از شهداست.

وی افزود: هرکس گامی در زمینه ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان البرز بردارد و یاری برساند، ثواب و اجر کار خیر خود را از شهدا دریافت خواهد کرد. اگر این پروژه با دقت و به خوبی پیش برود، می‌تواند شفیع همه ما باشد تا شهدا سر پل صراط دست ما را بگیرند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز خاطرنشان کرد: ما به دنبال ساخت یک پادگان نیستیم؛ بلکه در صدد هستیم یک مجموعه تفریحی به مجموعه‌های تفریحی شهر افزوده شود و مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان البرز در مجموعه پارک ۱۱۰ هکتاری جهان‌نما واقع در بزرگراه تهران – کرج در حال احداث است.

سردار اسلامی به لایحه تأمین اعتبار برای ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان البرز اشاره کرد و با بیان اینکه مقدمات این لایحه در کمیسیون عمران فراهم شده و امید است به زودی مصوب شود، افزود: تعدادی از پروژه‌های شهرداری کرج ستاره‌دار هستند؛ یعنی از نظر تأمین اعتبار در اولویت قرار دارند که از شهرداری و شورای شهر کرج درخواست کردیم تا پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس نیز یکی از پروژه‌های ستاره‌دار شهرداری محسوب شود که این امر محقق شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز از آغاز فاز دوم ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان البرز با ۱۳ هزار مترمربع زیربنا و با حمایت و پشتیبانی شهرداری و شورای شهر کرج خبر داد و گفت: مجموعه مدیریت شهری کرج در انجام این پروژه، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس البرز را روسفید کرد.

سردار اسلامی اظهار داشت: پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان البرز حداقل تا پایان سال ۱۴۰۲ و حداکثر تا اواخر سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری خواهد رسید و مورد استفاده و بازدید عموم مردم قرار خواهد گرفت.

مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس البرز، آبروی استان است

«علی‌اصغر کمالی‌زاده» شهردار کرج نیز در این جلسه بیان داشت: موضوع ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان البرز در دوره فعالیت شورای چهارم بررسی شد و بودجه‌ای بدین منظور اختصاص یافت. نقشه‌ای را از سپاه و بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس تحویل گرفتیم و آن را کمی توسعه دادیم و نواقص موجود را نیز برطرف کردیم، سپس مناقصه این پروژه برگزار شد.

باغ موزه دفاع مقدس استان البرز یکی از پروژه‌های ستاره‌دار کرج است

وی افزود: اواخر شورای چهارم کلنگ ساخت این مجموعه بر زمین زده شد؛ اما تقریباً تمام عملیات اجرایی آن در شورای پنجم انجام شد. این مجموعه نه فقط آبروی شهر کرج، بلکه آبروی استان البرز است. علاوه بر ساختمان اسناد مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان که ساخته شده، بنای دیگری تحت عنوان ساختمان گالری، موزه و سالن آمفی‌تئاتر نیز به مساحت 13 هزار مترمربع در حال ساخت است.

شهردار کرج مطرح کرد: سالن آمفی‌تئاتر این مجموعه با طراحی خاص و مناسب، یکی از آمفی‌تئاترهای به روز کشور خواهد شد. این مرکز فرهنگی اولین موزه دفاع مقدس استان البرز است که یک اثر فرهنگی فاخر برای استان محسوب می‌شود و به‌عنوان یکی از فضاهای شهری مورد استفاده قرار خواهد گرفت و می‌توانیم بسیاری از رویدادهای فرهنگی، مذهبی و ارزشی مرتبط با دفاع مقدس را در این مکان اجرا کنیم.

کمالی‌زاده بیان داشت: به پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان البرز به مثابه یکی از پروژه‌های اولویت‌دار شهر کرج نگریسته شده و اهتمام زیادی برای پیشرفت آن صورت گرفته است. ما نیز تا رسیدن این پروژه به نقطه مطلوب، در کنار اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز هستیم و به تعهدات خود در این زمینه عمل و از نظر مالی نیز از این پروژه پشتیبانی خواهیم کرد.

فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت را به نسل‌های آینده انتقال دهیم

«اکبر سلیم‌نژاد» رئیس شورای اسلامی شهر کرج نیز در ادامه این نشست عنوان کرد: افتخار می‌کنیم از نسلی هستیم که شاهد ایثار و فداکاری جوانان غیور ایران‌زمین در دوران دفاع مقدس بودیم. جوانان این مملکت برای دفاع از این مرز و بوم جان خود را که بهترین سرمایه آن‌ها بود، فدا کردند تا ما امروز در امنیت و آرامش زندگی کنیم.

باغ موزه دفاع مقدس استان البرز یکی از پروژه‌های ستاره‌دار کرج است

وی امنیت امروز کشور را مرهون از خودگذشتگی رزمندگان فداکار این مرز و بوم دانست و بیان داشت: امروز ما وظیفه داریم به پاس قدردانی از رشادت‌های این قهرمانان بی‌ادعا، یاد و خاطره آنان را زنده نگه‌داریم و ادامه‌دهنده راه‌شان باشیم. همچنین باید فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت را به نسل‌های آینده انتقال دهیم و پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا هیچ خطری مملکت را تهدید نکند.

در پایان این نشست از شهردار و اعضای شورای شهر کرج بابت زحمات و تلاش‌های آن‌ها در ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان البرز تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار