حضور حداکثری، اقتدار ملی/ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

دعوت مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات، مصداق بارز تواصی به حق است

حجت‌الاسلام «قمی» گفت: دعوت مردم به شرکت حداکثری در انتخابات مصداق بارز تواصی به حق است و یک مداح و ذاکر اهل بیت می‌تواند به شکل هنرمندانه‌ای این تواصی را در حاشیه برنامه مداحی خود انجام دهد.
کد خبر: ۴۶۱۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰ - 10June 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «محمد قمی» در سومین «نشست هم‌اندیشی ذاکران و مداحان حرم مطهر رضوی» که در آستانه دهه کرامت در دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: مبلغ بودن منحصر به قشر روحانی و عالمان دینی نیست. چه بسا شاعر و ذاکری نیز با شعر و مداحی خود بتواند به بهترین نحو به ترویج، نشر و تبلیغ معارف اسلامی بپردازد.

وی افزود: در منظومه معارف رضوی کرامت، رافت، بزرگواری و مهربانی امام رضا (ع) و اهل‌بیت برجسته و چشم‌نواز است و شاعران و مدیحه‌سرایان می‌توانند به بهترین نحو این صفات برجسته را برای مردم به تصویر بکشند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر جامعه در شرایطی است که نیاز مبرم به بازگو کردن معارف اهل‌بیت (ع) دارد و مداحان و ذاکران نقش موثری در تبلیغ این معارف ناب و ارزشمند دارند.

وی ابراز داشت: از آنجا که تبلیغ معارف اهل‌بیت (ع) توسط مداحان با زبان شعر و هنر صورت می‌گیرد، قطعا تاثیر بیشتری در جامعه خواهد داشت. وقتی رهبر معظم انقلاب مردم را در شرایط سخت کرونایی دعوت به مواسات کردند برخی با مال و دارایی خود وارد این صحنه شدند و برخی هم وقت خود را صرف حل مشکلات معیشتی مردم کردند که همه این اقدامات ارزشمند بود.

قمی تصریح کرد: برخی هم این مواسات و این کمک‌های مومنانه را با زبان هنر و شعر به تصویر کشیدند که این اقدام ارزش مواسات و همدلی مردم ایران را دوچندان کرد.

وی با بیان اینکه مداحان، مبلغان اسلام و دعوت‌کنندگان مردم به حیات طیبه هستند، عنوان کرد: یکی از توصیه‌های قرآن به مسلمانان مراقبت از یکدیگر و توصیه به صبر است. اگر افراد جامعه اسلامی یکدیگر را توصیه به صبر و حق نکنند جامعه در مسیر خسران و زیان‌زدگی قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: امروز دعوت مردم به شرکت حداکثری در انتخابات مصداق بارز تواصی به حق است و یک مداح و ذاکر اهل‌بیت می‌تواند به شکل هنرمندانه‌ای این تواصی را در حاشیه برنامه مداحی خود انجام دهد.

وی ادامه داد: جامعه قوی و توانمند جامعه‌ای است که افراد آن به هم متصل شوند و برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت اطرافیان خود را به صبر و حق دعوت کنند، چنین جامعه‌ای از خسران در امان است و با قدم‌های استوار در مسیر اقامه مکتب اهل‌بیت گام برمی‌دارد.

قمی در پایان با اشاره به بسته محتوایی ارائه شده توسط آستان قدس رضوی به مداحان و ذاکران حرم مطهر رضوی اظهار امیدواری کرد امسال شاهد دهه کرامت پربارتری باشیم و مردم بیش از پیش با معارف اهل بیت آشنا شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها