بازنشر/ دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

مقاومت اسلامی آماده مقابله با رژیم صهیونیستی است

برخی از کارشناسان تحرکات نظامی صهیونیست‌ها در جبهه شمالی در امتداد مرز‌های لبنان و همچنین در مناطق هم مرز با نوار غزه را به‌عنوان زمینه‌سازی تل‌آویو برای انجام اقدامات تهاجمی در آینده‌ای نزدیک تلقی می‌کنند.
کد خبر: ۴۶۱۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۵ - 11June 2021

مقاومت اسلامی آماده مقابله با رژیم صهیونیستی استگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: برخی از کارشناسان تحرکات نظامی صهیونیست‌ها در جبهه شمالی در امتداد مرز‌های لبنان و همچنین در مناطق هم مرز با نوار غزه را به‌عنوان زمینه‌سازی تل‌آویو برای انجام اقدامات تهاجمی در آینده‌ای نزدیک تلقی می‌کنند.

بر همین اساس هفته نامه اسرائیلی «Makor Rishon» نوشت که ارتش رژیم صهیونیستی در حال آماده‌سازی یک نبرد بزرگ در غزه است، رژیم صهیونیستی اخیراً یک تمرین نظامی سه منظوره را در جنوب سرزمین‌های اشغالی انجام داده است.

داوود شهاب، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی مستقر در غزه نیز گفت که ارزیابی‌های آن‌ها نشان می‌دهد که تل‌آویو در حال برنامه‌ریزی برای حمله به مقاومت فلسطین قبل از انتقال قدرت از دونالد ترامپ به جو بایدن است.

روزنامه الاخبار لبنان نیز گزارش داد که نیرو‌های رژیم صهیونیستی در تاریخ ۲۵ اکتبر رزمایشی را با رمز تیر کشنده در مرز‌های لبنان و سوریه انجام دادند و همین کار سبب شده تا نوع آرایش و آمادگی نیرو‌های حزب الله لبنان در منطقه به بالاترین سطح هشدار خود برسد. این تمرینات که شامل جنگنده‌ها، بالگرد‌های رزمی، شناور‌های دریایی و نیرو‌های زمینی است، رویارویی با جنبش مقاومت لبنان را شبیه سازی می‌کند.

اهداف آشکار و پنهان نتانیاهو

کشمکش‌های بنیامین نتانیاهو در داخل و خارج از کشور در هفته‌های اخیر ناشی از بحران‌های حقوقی و سیاسی پیش روی وی و ایجاد تزلزل در موقعیت سیاسی او است. ملاقات با ولیعهد سعودی، ترور شهید محسن فخری‌زاده، دانشمند برجسته هسته‌ای کشورمان، تلاش برای انحلال پارلمان برای برگزاری یک انتخابات جدید و موارد دیگر در پس زمینه آماده‌سازی تل‌آویو برای عزیمت دونالد ترامپ حامی بزرگ نتانیاهو قرار دارد.

در چنین شرایطی، مطمئنا نتانیاهو نگران نداشتن حمایت کاخ سفید از رژیم صهیونیستی در برابر فلسطینی‌ها با توجه به دوستی قدیمی بایدن با تل‌آویو نیست. نتانیاهو حتی ورود بایدن را فرصتی برای ترغیب فلسطینی‌ها برای بازگشت به میز مذاکره برای مشروعیت بخشیدن به اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی در دوران ریاست جمهوری ترامپ می‌داند. وی می‌داند که موفقیت در این مأموریت باعث ایجاد شکاف در میان فلسطینیان و کاهش فشار‌های بین‌المللی ضد رژیم صهیونیستی خواهد شد.

با این اوصاف، رفتن نتانیاهو به یک بحران کنترل شده با گروه‌های مقاومت در غزه یا لبنان سه هدف ممکن دارد: هدف اول قطعاً تلاشی است که نتانیاهو برای برگرداندن حمایت آمریکایی‌ها و جلوگیری از عقب‌نشینی آن‌ها از منطقه دارد. نتانیاهو ظاهراً مخالف طرح عقب‌نشینی ترامپ بود، اما لطفی که رئیس جمهور آمریکا در پرونده‌های فلسطین و بلندی‌های جولان به وی کرد، و همچنین کمپین فشار آمریکا علیه محور مقاومت وی را از مخالفت جدی و آشکار بازداشت. ارزیابی رژیم صهیونیستی این است که این روند در دوره بایدن با وجود تغییراتی ادامه خواهد یافت، اما این مسئله تهدیدی جدی برای امنیت ملی رژیم صهیونیستی است، به ویژه اگر کاخ سفید با رئیس جدید خود، حداکثر فشار علیه تهران را دنبال کند. بنابر این، رژیم صهیونیستی می‌تواند با اقدام محدودی علیه گروه‌های مقاومت، عقب‌‎نشینی آمریکا از منطقه را متوقف کنند.

هدف دوم آن است که بایدن احتمالاً رژیم صهیونیستی را ترغیب می‌کند تا برنامه الحاق کرانه باختری را متوقف کند تا فلسطینی‌ها را به مذاکره بکشاند، در حالی که نتانیاهو طرح الحاق را به‌عنوان یک برگ برنده در انتخابات آینده و ابزاری برای زنده ماندن در دادگاه فساد اداری نگه داشته است. در چنین شرایطی، جنگ گزینه‌ای است که بایدن را مجبور می‌کند حمایت خود را از رژیم صهیونیستی‌هایی که دارای لابی‌های رسانه‌ای و سیاسی قدرتمندی در ایالات متحده هستند، اعلام کند.

هدف سوم را می‌توان از جنبه داخلی مشاهده کرد؛ در حالی که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد در صورت انتخابات عمومی جدید، حزب لیکود نتانیاهو و جبهه راست باید دوباره با اعتدال گرایان هماهنگ شوند، نتانیاهو یک جنگ کنترل شده را برای متمرکز کردن افکار عمومی رژیم صهیونیستی در پشت راست گرایان تندرو مفید می‌داند.

مقاومت آماده مقابله با رژیم صهیونیستی

واضح است که در سال‌های اخیر نیرو‌های لبنانی و فلسطینی توانایی‌های نظامی خود را تقویت کرده اند. گزارش‌های منتشر شده از سرزمین‌های اشغالی حاکی از آن است که نیرو‌های رژیم صهیونیستی آمادگی ورود به یک جنگ گسترده دیگر را ندارند.

ماکور ریشون اخیراً در مورد عدم موفقیت سامانه پدافند هوایی گنبد آهنین رژیم صهیونیستی در رهگیری موشک‌های حماس گزارش داد. مقامات ارتش رژیم صهیونیستی استفاده حماس از هواپیما‌های بدون سرنشین مجهز به موشک با دقت برای حمله به باتری‌های گنبد آهنین را رد نکرده اند.

آسیب پذیری رژیم صهیونیستی در برابر قدرت گروه‌های مقاوم بسیار جدی است. شبکه المنار لبنان در مستندی با عنوان اسرار آزادی دوم تصاویری را که توسط یک پهپاد حزب الله گرفته شده است را پخش کرد. این تصاویر مربوط به مراکز فرماندهی رژیم صهیونیستی در جلیل و مزارع اشغالی لبنان است. گفته می‌شود این اقدام، به منزله یک پیام هشدار دهنده به تل‌آویو در مورد تسلط اطلاعاتی حزب الله بر حرکات نظامی آن‌ها بوده است. گفتنی است که رادار‌های رژیم صهیونیستی در حالت آماده باش بالا قرار داشته اند، اما با این حال نتوانسته اند پهپاد حزب الله را شناسایی کنند.

آسیب پذیری سیستم پدافند هوایی رژیم صهیونیستی زمانی نشان داد که حماس در اواخر ماه نوامبر موشک‌هایی به اشکلون پرتاب کرد. فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی، ایمیکان نورکین اعتراف کرد که گنبد آهنین از رهگیری موشک‌های ورودی غزه ناتوان بوده است.

خطر برای نتانیاهو جدی‌تر هم می‌شود؛ چرا که نیرو‌های مقاومت هشدار داده‌اند که هرگونه حرکت نظامی توسط رژیم صهیونیستی به جنگی تمام عیار و چند جبهه‌ای تبدیل می‌شود و رژیم رژیم صهیونیستی را از لبنان، سوریه و غزه تحت فشار قرار می‌دهند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها