در پی شهادت حسین برکات در زندان‌های آل خلیفه رخ داد؛

اعتراضات گسترده در بحرین و پیام تسلیت شیخ علی سلمان

شهادت حسین برکات در زندانهای آل خلیفه، تظاهرات گسترده مردمی در بحرین را به دنبال داشت و شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین هم از شهید برکات به عنوان شهید راه دین نام برد.
کد خبر: ۴۶۱۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴ - 11June 2021

اعتراضات گسترده در بحرین و پیام تسلیت شیخ علی سلمانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین، شهادت حسین برکات در زندان‌های آل خلیفه را تسلیت گفت.

شیخ علی سلمان با صدور بیانیه ای اعلام کرد: شهادت حسین برکات را به همه ملت عزیز بحرین و به خانواده شهید برکات، تسلیت عرض می کنم و از خداوند رحمت غفران برای این شهید طلب می کنم.

وی افزود: این شهید در راه دفاع از دین و کشور و حقوق ملت شهید شد و شمع نورانی است که راه آزادی و مطالبه حقوق را روشن می کند.

شیخ سلمان از همه آزادگان در دنیا خواست که حامی زندانیان سیاسی در بحرین باشند و در راستای آزادی بدون قید و شرط آنها حرکت کنند زیرا این زندانیان خواستار نجات و حمایت از کشورشان هستند.

از سوی دیگر در پی درگذشت یک زندانی سیاسی در بحرین به علت ابتلا به کرونا، ده‌ها تن از مردم در منطقه سنابس در شمال بحرین تجمع کردند.

بر اساس این گزارش؛ تجمع‌کنندگان با برپایی تشییع جنازه نمادین برای «حسین برکات»، زندانی سیاسی بحرینی که روز چهارشنبه در زندانی در بحرین براثر ابتلا به کرونا درگذشت، شعارهایی علیه آل خلیفه سردادند و با آتش زدن لاستیک خودرو خیابان‌ها را بستند.

حسین برکات (۴۸ ساله) زندانی سیاسی بود که حکم حبس ابد دریافت کرده بود.

مرکز بحرین برای حقوق و دموکراسی در لندن با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که اگر دولت بحرین اجازه آزادی زندانیان سیاسی را می‌داد می‌شد از جان باختن برکات جلوگیری کرد.

این مرکز افزوده که این دومین مورد فوت زندانیان براثر کرونا در سال جاری است و تأکید کرده که از میان ۲۵۵ زندانی سیاسی در سالن ۱۲ زندان جو در بحرین ۶۰ درصد آنها به کرونا مبتلا شده‌اند.

جمعیت وفاق، حزب منحل‌شده ازجانب رژیم بحرین نیز با انتشار بیانیه‌ای خواستار آزادی زندانیان سیاسی شد.

پیش از این خانواده‌های زندانیانی که در زندان «جو» به سر می‌برند با برگزاری تجمعی به وضعیت نامناسب خدمات بهداشتی در این زندان اعتراض کرده و خواستار آزادی بستگانشان شدند.

در ماه آوریل گذشته نیز این زندان شاهد درگیری شدید میان زندانیان و زندان‌بانان بود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار