معاون فرهنگی عتبات عالیات خبر داد؛

مجوز به ۵۰۰ موکب سلامت در صورت وجود محدودیت کرونایی برای اربعین

افضلی از ثبت نام موکب داران جدید در سامانه خبر داد و گفت: امسال درصورت محدود بودن اعزام‌ها به عراق در اربعین حسینی به ۵۰۰ موکب توانمند در قالب موکب سلامت مجوز حضور در عراق داده خواهدشد.
کد خبر: ۴۶۱۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷ - 11June 2021

مجوز به ۵۰۰ موکب سلامت در صورت وجود محدودیت کرونایی برای اربعین

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، یوسف افضلی معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات در گفت‌وگویی در خصوص ثبت نام موکب داران در اربعین ۱۴۰۰ اظهار داشت: ثبت نام کسانی که خواهان دریافت موکب جدید هستند آغاز شده است و آن‌هایی که در گذشته نیز موکب داشته‌اند تا سه سال دیگر مجوز موکب هایشان تمدید خواهد شد.

وی ادامه داد: موکب‌هایی که جدید ثبت نام می‌کنند به آن‌ها مجوز یکساله داده می‌شود تا ارزیابی‌های لازم از آن‌ها انجام پذیرد. سامانه موکب داران مشخص است و افرادی که خواستار ثبت موکب جدید هستند می‌توانند به این سامانه به نشانی http://mokeb.atabat.org مراجعه نمایند.

افضلی با اعلام تعداد موکب‌های موجود اربعین گفت: تاکنون دو هزار و ۵۰۷ موکب به ثبت رسیده است و موکب داران جدید را در این سامانه ثبت خواهیم کرد. این آمادگی را داریم برای اربعین به صورت نامحدود در ایران و عراق پذیرایی از زائران را داشته و به کمک عراقی‌ها برویم. البته این امر مسلم بر اجازه و دستور ستاد مبارزه کرونا است و اگر اربعین امسال نیز به صورت محدود برگزار شود برای ۵۰۰ موکب توانمند مجوز‌های لازم را از ایران و عراق گرفته و این تعداد موکب را به همراه خادمینشان به عراق اعزام می‌کنیم تا از زائرین پذیرایی کنند.

وی در پایان گفت: این امر بستگی به ستاد ملی مبارزه با کرونا دارد و این موکب‌ها اغلب در قالب موکب‌های سلامت راهی عراق خواهند شد.

منبع: مهر 

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار