حضور حداکثری، اقتدار ملی/ استاندار تهران:

۲۰ هزار نیرو در تهران برای صیانت از صندوق‌های رای قرار دادیم

محسنی بندپی گفت: در تهران بزرگ نزدیک ۲۰ هزار نفر نیرو برای حفاظت و صیانت از صندوق‌های رای و تامین امنیت مردم قرار داده‌ایم.
کد خبر: ۴۶۱۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳ - 11June 2021

۲۰ هزار نیرو در تهران برای صیانت از صندوق‌های رای قرار دادیمبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران روز جمعه در گردهمایی عوامل انتخابات ۱۴۰۰ استان تهران اظهار داشت: اگر به ارکان انتخابات نگاه کنیم سه رکن این انتخابات اهمیت ویژه‌ای دارد و آن عبارت است از سلامت، امنیت و مشارکت حداکثری، وظیفه ذاتی ما در وزارت کشور و استانداری و فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها با کمک دیگر نهادها، تامین سلامت و امنیت است.

استاندار تهران ادامه داد: بی‌طرفی، قانون‌مداری و توجه به حق الناس راهبردی است که الحمدالله در سیستم اجرایی نهادینه شده و از سوی عوامل اجرایی به درستی رصد و برنامه ریزی می‌شود. در اجرا در دنیا آبرو و در آخرت ایمان خود را به دلیل منافع اشخاص نباید به خطر بیندازیم و این موضوع در سیستم مذکور نهادینه شده است.

وی با تاکید بر اینکه برای تامین امنیت انتخابات، عوامل انتظامی در تمام مناطق استان تهران دوره‌های آموزشی و توجیهی را طی کردند، گفت: علاوه بر این عوامل قضایی تخلفات حقوقی را برای عوامل انتظامی ارائه کرده‌اند. در تهران بزرگ نزدیک ۲۰ هزار نفر نیرو برای حفاظت و صیانت از صندوق‌های رای و تامین امنیت مردم قرار داده‌ایم.

بندپی اضافه کرد: نزدیک پنج هزار نیرو در غرب استان تهران تعیین کرده‌ایم و سپاه حضرت سیدالشهدا و محمد رسول الله اعلام کرده‌اند در هر جا کمبود نیرو داریم، به کمک نیروی انتظامی خواهیم آمد. همچنین ۲۲ جلسه امنیتی برگزار کرده‌ایم و ۱۶ جلسه عوامل نظامی و انتظامی بررسی کرده‌اند تا پیش‌بینی پیشگیری و بازدارندگی صورت گیرد.

وی اظهار داشت: تاکنون اشکال خاصی متوجه ما نبوده است، اما دقت‌مان تا برگزاری و بعد از انتخابات را باید داشته باشیم.

استاندار تهران حضور مردم را مهمترین پشتوانه مذاکرات عنوان کرد و گفت: دشمن وقتی ببیند مردم با هوشیاری و سرزندگی پشت سر نظام هستند، متوجه قدرت ما خواهند شد و این حضور پشتوانه ما در مذاکرات وین است.

بندپی با بیان اینکه در همه فرمانداری‌های استان تهران امکانات بهداشتی و تمهیدات اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی دیده شده است، عنوان کرد: صندوق‌های سیار را نیز مستقر خواهیم کرد تا بیماران کرونایی یا دارای مشکلات جسمی از رای دادن محروم نشوند و حق قانونی مردم پایمال نشود.

وی با اشاره به اتخاذ پیش بینی‌های لازم در مشکلاتی مانند کمبود برق و یا پوشش تلفن همراه اظهار کرد: بیش از ۵۰۰ هزار ماسک در تهران برای کسانی که نیازمند ماسک هستند لحاظ شده تا در اختیار آن‌ها قرار بگیرد.

به گفته بند پی، اولویت شمارش آراء از انتخابات ریاست جمهوری، سپس میان‌دوره‌ای مجلس و بعد خبرگان رهبری و شوراهاست.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: تعرفه‌ها به اندازه کافی در اختیار فرمانداران می‌گیرد و همه چیز برای یک انتخابات پرشور مردم فراهم است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها