حضور حداکثری، اقتدار ملی/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

مشارکت حداقلی، راهبرد دشمن در انتخابات است

حجت‌الاسلام «آل‌هاشم» با تاکید بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، گفت: از فواید رعایت اخلاق سیاسی و انتخاباتی، دشمن شکن بودن آن است چراکه مشارکت حداقلی راهبرد دشمن در انتخابات است.
کد خبر: ۴۶۱۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۷ - 11June 2021

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، حجت‌الاسلام «سیدمحمدعلی آل هاشم» نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در خطبه های این هفته نماز جمعه تبریز اظهار داشت: از شاخصه های مهم اخلاق سیاسی در جامعه، رعایت اخلاق انتخاباتی است و بکارگیری آن در ایام انتخابات فواید زیادی برای جامعه دارد.

وی افزود: از فواید آن در انتخابات، فراهم شدن زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و راهنمایی جامعه به سوی انتخاب اصلح است چرا که فضایی که اخلاق در آن رعایت شود فضای سالم و عادری از دروغ، خصومت، توهین، بدگمانی، پرده دری، حرمت شکنی و تخریب شخصیت نخواهد بود و عقلانیت جای هیجانات کاذب را می گیرد.

حجت الاسلام آل‌هاشم، آرامش و امنیت را مهمترین تجلی رکن انقلاب اسلامی و از دیگر فواید اخلاق انتخاباتی خواند و گفت: از فواید رعایت اخلاق سیاسی و انتخاباتی، دشمن شکن بودن آن است چراکه مشارکت حداقلی راهبرد دشمن در انتخابات است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: رصد و برررسی رسانه های خارجی و رسانه های داخلی وابسته به دشمن حاکی از تلاش حداکثری آنان برای کاهش مشارکت در انتخابات است و هرچقدر به ۲۸ خرداد نزدیک می شویم تلاش های آنان گسترده تر خواهد شد.

وی با بیان اینکه داوطلبان انتخاباتی باید در مواجهه با فرافکنی دشمنان با اخلاق و متانت پاسخ آنان را دهند، یادآوری کرد: داوطلبان انقلابی برای مقابله با ترفندهای دشمنان نباید وارد پاسخ گویی های فرصت سوز شوند بلکه با اخلاق پاسخ آنها را بدهند.

آل‌ هاشم با تاکید بر اینکه برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باید نقاط حاشیه شهرها، روستاهای پرجمعیت و حاشیه های مستضعف نشین شناسایی و ساکنان آن ها به حضور در پای صندوق های رای ترغیب شوند، گفت: کاهش مشارکت در انتخابات حاکی از ناامیدی مردم از نظام نیست بلکه نتیجه عملکرد ما و مسوولان است.

امام جمعه تبریز، با اشاره به تجربه کاهش مشارکت کمتر از ۵۰ درصدی در انتخابات سال ۷۲، ادامه داد: این موضوع ناشی از قهر مردم از انتخابات نبوده بلکه به علت تورم حدود ۴۳ درصد و مشکلات اقتصادی مردم بود.

وی با تاکید بر اینکه مردم نباید از صندوق های رای قهر کنند، اظهار داشت: مردم باید با انتخاب اصلح تلاش کنند تا مشکلات جامعه مانند تورم و گرانی برطرف شود و نباید مشکلات جامعه را به قهر با صندوق های رای گره بزنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، با اشاره به معیارهای انتخاب اصلح، گفت: مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی به کسانی رای دهند که تدین و تعهد، عزم و اراده داشته و نفوذناپذیر در مقابل دشمن باشند، دارای برنامه و کفایت لازم برای اداره کشور و مدیریت شهرها باشند، در مقابل دشمنان مغلوب نشوند، ساده زیست و به دور از اشراف گری باشند، مردمی و خدمتگزار مردم باشند و اعتقاد واقعی به راه، روش و خط امام راحل داشته باشند و در مسیر ولایت حرکت کنند.

حجت الاسلام آل‌هاشم، با اظهار امیدواری برای روزهای پرشور در هفته آینده، افزود: مردم آذربایجان و تبریز به عنوان شهر و استان اولین ها با حضور در پای صندوق های رای و مشارکت حداکثری دوباره اولین بودن خود را ثابت خواهند کرد.

وی همچنین با تاکید بر حفظ تقوای انتخابات، یادآوری کرد: تقوای انتخاباتی یعنی معرفی خود و نه نفی دیگران و داوطلبان انتخابات باید خودشان را معرفی و برنامه های خود را بیان کنند و دیگران را زیر سوال نبرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها