آخرین تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از تشکیل کابینه ائتلافی

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه مانع‌تراشی‌های خود برای عدم تشکیل کابینه ائتلافی «بنت-لاپید»، به وزیر جنگ اسرائیل پیشنهاد برعهده گرفتن سمت نخست وزیری را داده است.
کد خبر: ۴۶۱۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷ - 12June 2021

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «بنیامین نتانیاهو» که دوره نخست وزیری او رو به پایان است، به منظور شکست تشکیل کابینه ائتلاف نفتالی بنت و یائیر لاپید به «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پیشنهاد اغوا کننده‌ای داده است.

یکی از خبرنگاران کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل شب گذشته با ارائه گزارشی در این باره گفت که بنی‌گانتز پیشنهاد مکرر نتانیاهو مبنی بر عدم مشارکتش در کابینه ائتلافی بنت-لاپید را رد کرد.

وی در ادامه گزارش خود افزود: یکی از پیشنهادات این است که نتانیاهو صبح روز جمعه از سمتش استعفا دهد تا بنی‌گانتز به مدت سه سال نخست وزیر چرخشی اسرائیل شود.

از سوی دیگر رئیس کنست (پارلمان اسرائیل) اعلام کرد که رای گیری بر سر کابینه لاپید راس ساعت چهار روز یکشنبه آینده صورت خواهد گرفت و انتظار می‌رود که کابینه جدید تعداد آرای کافی اعضای کنست را به دست آورد.

پیشتر هم حزب لیکود به رهبری نتانیاهو سعی داشت به اعضای حزب یمینا جهت به شکست کشاندن تلاش‌های یائیر لاپید و نفتالی بنت برای تشکیل کابینه جدید است.

یائیر لاپید اخیرا با دستیابی به موافقت اکثریت در کنست، توانست کابینه ائتلافی جدیدی را تشکیل دهد و حمایت حداکثری برای تشکیل کابینه ائتلافی و در نتیجه حذف نتانیاهو از دایره قدرت پس از ۱۲ سال را کسب کند.

انتهای پیام/ ۴۶۱

نظر شما
پربیننده ها