رئیس سازمان زندان‌ها:

غربالگری سلامت زندانیان به‌طور مستمر در زندان‌ها اجرا می‌شود

حاج‌محمدی با اشاره به توجه جدی به طرح پایش و غربالگری زندانیان در یک سال اخیر، گفت: غربالگری سلامت زندانیان به‌طور مستمر در زندان‌ها اجرا می‌شود.
کد خبر: ۴۶۱۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷ - 12June 2021

غربالگری سلامت زندانیان بطور مستمر در زندان‌ها اجرا می‌شودبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، محمدمهدی حاج‌محمدی رئیس سازمان زندان‌ها در نشست شورای قضائی استان فارس اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت‌های فقهی و حقوقی می‌توان با مجازات حداقلی مجرم را متنبه کرد و در مسیر توبه قرار داد.

وی با اشاره به اصلاح مجرمین به عنوان مأموریت مشترک سازمان زندان‌ها و قوه قضائیه تصریح کرد: شأن قاضی فقط معرفی مجرم به زندان نیست، بلکه رصد و بررسی میزان تأثیرگذاری زندان و ملاحظه تغییرات شخصیتی مجرم نیز باید مد نظر باشد تا اگر زندانی شایسته تخفیف محکومیت و یا عفو و آزادی شد، برایش اعمال شود.

عضو شورای عالی قوه قضائیه ادامه داد: همانطور که زندانی شدن بی دلیل یک فرد ولو کوتاه‌مدت مذموم است، آزادی بدون دلیل و بدون اصلاح نیز مذموم و به ضرر زندانی، خانواده و جامعه است.

حاج‌محمدی اضافه کرد: اگر درست عمل نکنیم، مجرم عادی به حرفه‌ای تبدیل می‌شود و این همان دغدغه مقام معظم رهبری است که فرمودند اگر زندان نقش تربیتی نداشته باشد، فلسفه وجودی آن بی اثر خواهد شد.

رئیس سازمان زندان‌ها در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع بهداشت و درمان زندانیان نیز اشاره کرد و گفت: سلامت زندانیان اولویت ماست و به‌طور مستمر سلامت زندانیان طبق دستورالعمل‌های بهداشتی و درمانی پایش می‌شود.

وی با اشاره به امکانات حداقلی سازمان زندان‌ها گفت: برای موضوعات فرهنگی و تربیتی زندانیان سرانه مناسبی در نظر گرفته نشده که نیازمند همکاری دولت است.

حاج‌محمدی در پایان با اشاره به توجه جدی به طرح پایش و غربالگری زندانیان در یک سال اخیر، بر اهمیت رسیدگی قضائی ویژه به پرونده زندانیانی که دچار بیماری هستند و یا شرایط تحمل حبس ندارند و همکاری بیشتر قضات و سازمان زندان‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار