نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس:

فعالیت هسته‌ای ایران در چارچوب معاهده NPT است

آصفری گفت: فعالیت هسته‌ای کشورمان در چارچوب معاهده NPT است و برخلاف این ساز و کار عمل نکرده است.
کد خبر: ۴۶۱۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰ - 12June 2021

فعالیت هسته‌ای ایران در چارچوب معاهده NPT است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمدحسن آصفری» نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی به ادعا‌های گروسی، مدیرکل آژانس مبنی بر شفاف نبودن مسئله هسته‌ای کشورمان اشاره کرد و اظهار داشت: اظهارات اخیر مدیرکل آژانس درباره مسئله هسته‌ای کشورمان برای جمهوری اسلامی ایران نخ نما شده است؛ چرا که از دیر باز چنین اظهاراتی را مطرح می‌کردند و تصور می‌کنند با چنین حرف‌هایی ما به آن‌ها اجازه خواهیم داد مجدداً پروتکل الحاقی اجرایی شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس افزود: اظهارات مدیرکل آژانس و امثالهم نمی‌تواند جمهوری اسلامی ایران را متقاعد کند که مجدداً به آژانس اجازه دهیم تا دوربین‌های خود را در مراکز هسته‌ای به‌صورت آنلاین ثبت و ضبط کند.

این نماینده مردم در مجلس تأکید کرد: فعالیت هسته‌ای کشورمان در چارچوب معاهده NPT است و خلاف این ساز و کار بین‌المللی هم هیچ گونه اقدامی را انجام نداده‌ایم و فعالیت هسته‌ای ایران کاملاً شفاف و روشن است.

آصفری تأکید کرد: مدیرکل آژانس اگر می‌دانست ذره‌ای تخلف یا انحراف در فعالیت هسته‌ای ایران وجود دارد؛ قطعاً امروز سازمان ملل و شورای امنیت را علیه ما به خط کرده بود؛ لذا آژانس به سازمانی در راستای منافع آمریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران مبدل شده است.

وی تصریح کرد: اگر آژانس بداند که کوچکترین سندی دال بر اینکه فعالیت هسته‌ای بر خلاف چارچوب NPT بوده قطعاً دست بردار نبود و اقداماتی را به واسطه فشار از طریق شورای امنیت علیه ایران وارد می‌کردند؛ لذا اظهارات گروسی سیاسی بوده، زیرا تمام فعالیت‌های هسته‌ای ایران شفاف است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها