رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مطرح کرد؛

رویکرد نظارتی و تقنینی مجلس یازدهم

غضنفر آبادی گفت: مجلس در یکسال گذشته توانسته نقش نظارتی و قانوگذاری خود را خوبی ایفا کند.
کد خبر: ۴۶۱۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵ - 12June 2021

رویکرد نظارتی و تقنینی مجلس یازدهم

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «موسی غضنفرآبادی» رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی درباره عملکرد مجلس یازدهم در حوزه معیشت مردم اظهار داشت: همه کمیسیون‌ها در راستای حل مشکلات معیشتی مردم در دو بعد قانونگذاری و نظارت تلاش داشتند که در بُعد نظارتی اقدامات مهم مجلس یازدهم را می‌توان پیگیری نابسامانی بازار و تأخیر در ترخیص کالا‌های اساسی دانست.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوق مجلس یازدهم ادامه داد: مجلس یازدهم در بعد قانونگذاری اقدامات مهمی را به‌منظور مانع زدایی از تولید و کاهش دغدغه معیشتی مردم داشته که یکی از این موارد تسهیل دریافت کالا‌های اساسی به دست مردم و برخورد جدی با محتکران بود.

وی افزود: در یک سال گذشته قوه مقننه برای ایفای هر چه‌بهتر نقش نظارتی و قانوگذاری خود تلاش کرد و از این جهت موفق بوده، اگرچه ممکن است به چشم مردم نیامده باشد یا موجبات رضایتمندی‌ها را به‌طور وسیع فراهم نکرده باشد، اما اگر این اقدامات نبود نگرانی‌ها بیشتر از این می‌شد.

غضنفرآبادی مطرح کرد: اصل موضوع رفع مشکلات معیشتی را باید در جای دیگر جستجو کرد و مردم باید بدانند که تماماً دست مجلس نیست و دولت به‌عنوان مجری اصلی، اقدامات عمده‌ای را باید برای بهبود وضع معیشتی مردم انجام دهد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار