یادداشت/

دخترانی که عفت و حیا را از حضرت زهرا (س) به ارث برده‎اند

شهیده فوزیه شیردل! درست است که تو امروز در بین ما نیستی؛ اما همت و غیرت تو هنوز در رگ دختران پرستار می‎جوشد؛ آن‎ها امروز فوزیه دیگری هستند؛ چراکه در جبهه سلامت مجاهدانه می‎جنگند و مظلومانه به شهادت می‎رسند.
کد خبر: ۴۶۱۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰ - 12June 2021

دخترانی که عفت و حیا را از حضرت زهرا (س) به ارث برده‎اندگروه استان‌های دفاع‌پرس - «آذر آزادی» مسئول اداره نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان کرمانشاه؛ کتاب‏‌هایتان را می‏‌گذارم روی میز؛ سال‌های اخیر خاطرات زیادی از شما چاپ شده است؛ هم از شما و هم از همرزمانی که از شما گفته‎اند.

شاید برای نسل ما که جنگ را ندیده است، شنیدن حکایت‎ها و داستان زندگی شما کمی عجیب به نظر برسد! مگر می‎شود که سینه سپر کنی و در صف اول راهپیمایی‎ها باشی و شعار ضد رژیم بدهی، آن هم با وجود آن‌که می‎دانی تحت تعقیب «ساواک» هستی!

مگر می‎شود جایی خدمت کنی که نیرو‌های ضد انقلاب هر لحظه در کمینت باشند و نترسی و باز هم بمانی! مگر می‎شود با آن سن و سال کم، بروی و جنازه‎ها را از زیر آوار بیرون بکشی؟ مگر می‎شود که تک و تنها از کوه‌های «گیلانغرب» بالا بکشی و پیکرهای مطهر شهدا را روی کول خود بیاندازی و پایین بیاوری؟ مگر می‎شود زیر آن همه آتش و توپ دشمن، با خیال راحت توی بیمارستان‎های صحرایی لب مرز بیایی و بروی و عین خیالت نباشد که ممکن است جوانیت دیگر روی فردا را نبیند! مگر می‎شود خانواده‎ات را فراموش کنی و ماه‌ها از آن‎ها بی‎خبر باشی! مگر می‎شود پا روی دلت بگذاری و عشقت را روانه جایی کنی که بازگشتی در آن نیست!

آری! همه این کار‌ها از دختران شجاع و کُرد خطه شهیدپرور کرمانشاه برمی‎آید. این کار‌ها از شهیده «طیبه سادات موسوی»، شهیده «فوزیه شیردل»، «نصرت بسیطی» و شهیده «پروانه شماعی‌زاده» برمی‎آید. دخترانی که سال‎ها پس از جنگ، هنوز هم شرح دلاوری‌ها و جانفشانی‎های آن‌ها، غیرت دختران کُرد را برمی‌انگیزد. دخترانی که عفت و حیا را از بزرگ بانوی دو عالم حضرت زهرای مریضه (س) به ارث برده‎اند و ولایت‌پذیری را از دخترش فاطمه معصومه (س) به یادگار دارند.

شهیده فوزیه شیردل! درست است که تو امروز در بین ما نیستی؛ اما همت و غیرت تو هنوز در رگ دختران پرستار می‎جوشد؛ آن‎ها امروز فوزیه دیگری هستند؛ چراکه در جبهه سلامت مجاهدانه می‎جنگند و مظلومانه به شهادت می‎رسند.

شهیده طیبه سادات موسوی زمانی و شهیده پروانه شماعی‌زاده و تو خواهر بسیطی، دختر شجاع و غیرتمند گیلان غربی! بدانید که جنگ هنوز برای این سرزمین به پایان نرسیده است و دختران ما در جبهه‎های فرهنگی، سیاسی، علمی و هنری در جنگ با همانانی هستند که روزگاری شما در مقابل‎شان جنگیدید.

شهدای عزیز امروز به برکت خون شما مردم سرزمینم ایران آزاد هستند که انتخاب کنند و سرنوشت‎شان را خودشان رقم بزنند. می‎دانم که این آزادی ارزان به دست نیامده و این خون شما برادران و خواهران عزیزم بوده که نهال نو پای انقلاب را به درختی تنومند تبدیل کرده است که با هر بادی نلرزد و سرش را خم نکند.

این‌روز‌ها برای انتخاب درست‎مان و این که کشتی انقلاب‎مان به سلامت از بین طوفان‎های بلا به سر منزل حقیقی برسد؛ برای‌مان دعا کنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار