سیری بر زندگی‌نامه روحانی شهید «سید‌رحیم موسوی»

«سید رحیم موسوی» در سال 1341 در روستای شاهنجرین همدان به دنیا آمد‌ و سرانجام سال 1365 در عملیات کربلای 5 به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۶۱۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵ - 12June 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «سید رحیم موسوی» در سال 1341 در روستای شاهنجرین همدان در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود.                                          

رحیم دوران ابتدایی و راهنمایی خود را در همان روستا سپری کرد و به دلیل علاقه وافری که خانواده او به اسلام و روحانیت داشتند او را به حوزه علمیه قم فرستادند و در آنجا رسائل، مکاسب و کفایه را گذراند.

هوش و استعداد وی از همان دوران نوجوانی زبانزد استادان بود. او در راه اندازی راهپیمایی هایی بر ضد رژیم منحوس پهلوی سهم به سزایی داشت. با آغاز جنگ تحمیلی، حوزه علمیه قم را رها کرده و به مدت 7 ماه دوره آموزشی جنگ‌های چریکی نامنظم را با شهید ‌چمران و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) گذراند. در محرم سال 1360 بود که از طرف سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان مبلغ به یکی از روستاهای شیراز اعزام شد.

در سال 1361 به عضویت سپاه پاسداران درآمد و مسئولیت عقیدتی، سیاسی را به عهده گرفت. وی ضمن خدمت در سپاه، مربی گری امور تربیتی اداره کل آموزش و پرورش و همچنین کارهای خطاطی، طراحی را نیز انجام می داد.

به دلیل رشادت و شجاعتی که در سپاه پاسداران از خود نشان داد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌ در سال 1363‌ قصد اعزام ایشان به عنوان فرمانده سپاه لبنان را داشت که به دلیل شهادت اولین برادرشان (سید کریم موسوی) از این امر امتناع ورزید.

موسوی در 1361 ازدواج کرد که ثمره آن 3 پسر به نام های سید محمدصالح، سید محمدکریم و سید محمدرحیم موسوی است.

سید رحیم در کارهایش دقت و بلاغت زیادی به کار می برد و کارهای ایشان به صورت منظم و قانونمند پیش می‌رفت. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شهید ماموریت داده بود که به بوشهر برود، ولی ایشان حکم ماموریت را پس داده و گفتند که دیگر از این سرگردانی ها خسته شده و دوست دارم به جبهه بروم و قبل از رفتن به همسر خود گفته بودند که دوست دارم در عملیات‌هایی که با رمز «یا زهرا» می‌باشد شرکت کنم.

سردار اسدی فرمانده سابق لشکر 19 فجر تعریف می‌کرد که هنگام عملیات کربلای 5 شهید موسوی نزد من آمد و گفت می‌خواهم به خط مقدم بروم و لباس روحانی اش را درآورد و لباس رزم پوشید و آرپی‌چی به دست به سمت دشمن هجوم برد و پس از منهدم کردن تعدادی از تانک‌های دشمن مورد اصابت گلوله مستقیم دشمن قرار گرفته و همان گونه که خود می‌خواست در عملیاتی که رمز آن یا زهرا بود بود به شهادت رسید.

‌«‌سید رحیم موسوی» سومین فرزند خانواده موسوی بود که سال 1365 در عملیات کربلای 5 به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار