حضور حداکثری، اقتدار ملی/ رئیس کل دادگستری استان اردبیل تأکید کرد؛

ضرورت بسترسازی مناسب برای مشارکت حداکثری در انتخابات

حجت‌الاسلام «کثیرلو» با بیان اینکه بسترسازی مناسب برای مشارکت حداکثری مردم، همراه با نشاط و امنیت، سه عامل مهم و مورد انتظار در انتخابات است، گفت: انتظار می‌رود دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات زمینه تحقق این سه عامل را فراهم کنند.
کد خبر: ۴۶۱۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶ - 12June 2021

توهین و تخریب در فضای انتخاباتی جرم استبه گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، حجت‌الاسلام «حسین کثیرلو» رئیس کل دادگستری استان اردبیل، در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی خلخال، اظهار داشت: توهین و تخریب در فضای انتخاباتی جرم است و با هرگونه رفتار‌های ناشایست، هنجارشکنانه، تشویش اذهان عمومی، توهین و تخریب در فضای مجازی استان برخورد می‌شود.

وی افزود: باید از ظرفیت فضای مجازی به نحو مطلوب در ایجاد بستری سالم برای برگزاری انتخابات پرشور استفاده کرد؛ بنابراین برای پیشبرد این اهداف و ایجاد فضای سالم برای رقابت انتخاباتی، با هرگونه تشویش اذهان عمومی، توهین و تخریب به خصوص در سطح فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و کانال‌ها به شدت برخورد می‌شود.

کثیرلو با بیان اینکه بسترسازی مناسب برای مشارکت حداکثری مردم همراه با نشاط و امنیت، سه عامل مهم و مورد انتظار در انتخابات است، افزود: انتظار می‌رود دست‌اندرکاران برگزاری سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره از انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا، زمینه تحقق این سه عامل مهم را فراهم کنند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران از معدود کشور‌هایی است که در آن انتخابات به‌طور مستمر و مداوم به‌منظور مشارکت دادن مردم در اداره امور کشور برگزار می‌شود و این امر موجب فزونی یافتن دشمنی‌ها با ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است.

کثیرلو گفت: امروزه شاهد هجمه‌های بی‌شمار بدخواهان نظام، علیه مردم‌سالاری دینی در کشور هستیم؛ بنابراین برای مقابله با این توطئه‌ها و دشمنی‌ها، ما مسئولان باید همراه با مردم تمام توان خود را به‌کار ببندیم تا شاهد برگزاری انتخابات باشکوه در میهن اسلامی باشیم که مسلما در این صورت تمامی نقشه‌های دشمن نقش بر آب خواهد شد.

وی ملاک برگزاری یک انتخابات سالم با نشاط را عمل به قانون و دستورالعمل‌های ابلاغی از مرکز کشور و نیز مصوبات ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفاتی استان اعلام کرد و افزود: در تمامی حوزه‌های قضایی استان اردبیل شعبه ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی تشکیل شده تا در صورت بروز تخلفات احتمالی، به پرونده متخلفان خارج از نوبت رسیدگی شود.

در این جلسه که به‌صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، «سیدعبدالله طباطبایی» دادستان اردبیل نیز بر لزوم آمادگی کامل مجموعه‌های قضایی و انتظامی برای مواجهه با هرگونه تخلفات و جرایم انتخاباتی و صدور دستورات لازم قضایی برای برخورد با هرگونه موارد احتمالی تاکید کرد.

وی از مراجع انتظامی و امنیتی خواست هرگونه موارد تخلف را به‌صورت مستند و مستدل به‌منظور برخورد‌های قاطع قانونی با متخلفان به مراجع قضایی گزارش کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار