استاد حوزه و دانشگاه در گردهمایی دختران شهدا:

دختران شهدا، یادگاران مجاهدان و نور چشم جامعه ایثارگری هستند

حجت‌الاسلام فرحزاد گفت: شهدا خود را برای خدا خالص کردند و در بهشت همنشین اولیای الهی شدند. دختران شهدا هم که یادگاران مجاهدان و نور چشم جامعه ایثارگری هستند، وظیفه دارند تا به طریقت شهدا متوسل شوند و راه آنان را ادامه دهند که این مسیر، همان صراط مستقیم و راه رستگاری است.
کد خبر: ۴۶۱۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۶ - 12June 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «حبیب الله فرحزاد» استاد حوزه و دانشگاه در گردهمایی «معصومه‌های سردار» که به مناسبت ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و با حضور فرزندان و خانواده‌های معظم شهدا در باغ خاتون مشهد برگزار شده بود، اظهار داشت: آیت‌الله مرعشی نجفی از شجره جلیله سادات بودند و پس از توسلات بسیار، زمانی در عالم رؤیا به محضر امام زمان (عج) شرفیاب شده و از حضرت درباره مکان مدفن مخفی فاطمه زهرا (س) سؤال می‌کنند.

وی افزود: امام زمان (عج) در عالم رؤیا به مرحوم آیت الله مرعشی نجفی می‌فرمایند که موقعیت مزار نورانی مادرمان یک راز است اما به شما می‌گویم که به شیعیانمان برسانید که قبری در شهر قم وجود دارد که اجر زیارت آن هم اندازه با زیارت قبر مادرمان فاطمه زهرا (س) است و این مدفن در حقیقت متعلق به عمه ما حضرت فاطمه معصومه (س) است.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: زیارت مدفن منور فاطمه معصومه (س) اجری به اندازه زیارت مرقد مطهر فاطمه زهرا (س) دارد و راز اهمیت این موضوع زمانی برای ما محرز و مسلم می‌شود که بدانیم حضرت معصومه (س) دختر شهید و خواهر شهید هم بوده‌اند ولذا صاحب این روز که بنام دختران نامگذاری شده در واقع خود دختر شهید است.

وی خاطرنشان کرد: راز ماندگاری نهضت شهدا این بود که آن‌ها به خاطر خدا و دفاع از دین او جان خود را فدا کردند و ثمره این اخلاص، محبوب شدن در قلوب و ماندگاری است. شهید سلیمانی به عنوان یک پدیده جاودانه در تاریخ انقلاب، تمام وجود خود را برای خدا خالص کرده بود و ما هم باید کارهایمان در مسیر خداوند باشد، نه اینکه برای دنیا و رسیدن به اسم و رسم کار انجام بدهیم.

فرحزاد در انتها ابراز امیدواری کرد: شهدا خود را برای خدا خالص کردند و در بهشت همنشین اولیای الهی شدند. دختران شهدا هم که یادگاران مجاهدان و نور چشم جامعه ایثارگری هستند، وظیفه دارند تا به طریقت شهدا متوسل شوند و راه آنان را ادامه دهند که این مسیر، همان صراط مستقیم و راه رستگاری است.

در انتهای این مراسم، به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) خواهر گرامی امام رضا (ع)، جمعی از دختران شهدا تجلیل شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها