مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس البرز:

زیباترین مرکز فرهنگی و ‌موزه دفاع مقدس کشور در استان البرز در حال ساخت است

سردار «اسلامی» گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان البرز که به‌عنوان یک مرکز فرهنگی در مجموعه پارک 110 هکتاری جهان‌نما در حال ساخت است، زیباترین مرکز فرهنگی دفاع مقدس کشور خواهد شد.
کد خبر: ۴۶۱۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴ - 13June 2021

زیباترین مرکز فرهنگی و ‌موزه دفاع مقدس کشور در استان البرز در حال ساخت استسردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس در البرز اظهار داشت: پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس این استان که در سال 1396 با مصوبه هیأت امنا کلنگ‌زنی و اردیبهشت سال 1397 عملیات ساخت آن آغاز شد، در چهار فاز تعریف شده است.

وی افزود: فاز اول این پروژه ساختمان اسناد دفاع مقدس با سه هزار مترمربع زیربنا است که در هفته دفاع مقدس سال 1399 به بهره‌برداری رسید و تحویل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس البرز شد. فاز دوم، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس با 13 هزار و 500 مترمربع زیربناست که در حال ساخت است.

سردار اسلامی با اشاره به اینکه فاز دوم پروژه در سه زون تعریف شده است، مطرح کرد: زون A شامل سالن همایش با ظرفیت 650 نفر، زون B که در طبقه منفی یک است، شامل آمفی‌تئاتر رو باز، پلی به سمت دریاچه چیتگر و برج سه طبقه‌ای است که به‌عنوان گالری آزاد ساخته خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با بیان اینکه زون C شامل مجموعه گالری‌هاست که در دو طبقه ساخته خواهد شد، اظهار داشت: ساخت یادمان شهدای گمنام و مسجد جامع و شهر خرمشهر به‌عنوان فاز سوم پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان، تعریف و مصوب شده است.

وی افزود: فاز چهارم هم ساخت قرارگاه فرماندهی عملیات کربلای 5 به مساحت حدود 300 مترمربع است که به صورت بتنی ساخته می‌شود. رزمندگان استان البرز و لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع) نقش اساسی در عملیات کربلای 5 داشتند به همین دلیل بازسازی این عملیات در دستورکار قرار گرفت.

سردار اسلامی با اشاره به جانمایی یک المان دفاع مقدسی با 60 متر ارتفاع در محوطه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان البرز و با بیان اینکه محوطه‌سازی مجموعه نیز در فاز چهارم تعریف شده است، اظهار داشت: در مجموع هیأت امنا 28 هزار مترمربع زیربنا برای ساخت این مرکز فرهنگی مصوب کرده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز عنوان کرد: موزه دفاع مقدس استان البرز که به‌عنوان یک مرکز فرهنگی در مجموعه پارک 110 هکتاری جهان‌نما در حال ساخت است، زیباترین مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس کشور خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه شهرداری کرج مجری این پروژه است و با بیان اینکه 500 میلیارد تومان اعتبار برای انجام آن نیاز است که تاکنون 30 میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس حداکثر تا پایان سال 1403 به بهره‌برداری خواهد رسید اما تمام تلاش ما بر آن است که این اقدام تا پایان سال 1402 انجام شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها