مدیرکل بنیاد شهید همدان:

شهدا به عشق اهل بیت از خانواده خود گذشتند

صفدریان گفت: شهدا به عشق اهل بیت (ع) و وطن از خانه و فرزندان خود گذشتند و راهی جبهه‌های حق علیه باطل شدند.
کد خبر: ۴۶۱۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲ - 13June 2021

به گزارش دفاع‌پرس از همدان، «مجید صفدریان» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان در نخستین همایش بزرگداشت مقام دختران شاهد و ایثارگر که به مناسبت سالروز ولادت حضرت معصومه (س) برگزار شد ضمن تبریک دهه کرامت، اظهار داشت: بنا به روایات علمای اسلام، شیعیان با شفاعت حضرت معصومه (س) به بهشت خواهند رفت و کریمه اهل بیت (ع) جلوه‌ای از حضرت زهرا هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان افزود: بانوانی که امروز در خدمت آن‌ها هستیم برخی کودک بودند که پدر خود را از دست دادند و برخی نیز حتی پدر خود را ندیدند، زیرا پدران این عزیزان بخاطر عشق و ارادتی که به اسلام، خداوند و ملت ایران داشتند خانواده و فرزندان را به خدا سپرده و در عرصه دفاع مقدس وارد شدند و بیشتر مدافعان حرم فرزندان خردسال داشتند، ولی به عشق اهل بیت (ع) و با توکل به خدا فرزندان خود را به همسر سپردند و کیلومتر‌ها از وطن دور شدند.

وی با بیان خاطره‌ای از یکی از شهدای همدان، عنوان کرد: شهید قاسم خضریان در پشت یکی از عکس‌های خواهر خود نوشته اند، «فاطمه جان تو را دوست دارم، ولی خدا را بیشتر دوست دارم» شهدای ما با چنین بزرگواری و بصیرتی جان خود را از دست دادند.

ضفدریان ادامه داد: در دین مبین اسلام به لطف خداوند سبحان، جایگاه زن مسلمان در دنیا تغییر پیدا کرده و زن و مرد در همه جلوه‌ها مساوی هستند.

در ادامه مراسم «ربیعه علی محمدی» مدير کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان گفت: به لطف خدا در انقلاب اسلامی نیز برای بانوان جایگاه خوبی قرار داده شده است.

در پایان این مراسم از دختران شهدا؛ طاهره خضریان، مریم شعبانلو، زهرا خوش لفظ، هستی نعیمی و راضیه اشتاد با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار