حضور حداکثری، اقتدار ملی/ یادداشت

عدم حضور در انتخابات در رأس گناهان کبیره است

حضرت امام خمینی (ره) در باب اهمیت حضور مردم در انتخابات‌، عدم حضور برای انتخابات را در راس گناهان کبیره می‌دانند. چرا که توصیه حضور مردم در تعیین سرنوشت خود و جامعه امری است بدیهی که در قرآن کریم هم بر این مهم تاکید شده است.
کد خبر: ۴۶۱۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶ - 14June 2021

عدم حضور در انتخابات در رأس گناهان کبیره استگروه استان‌های دفاع‌پرس - امیر «محمدنجاتی»؛ جمهوری اسلامی که تاکید بر مردم سالاری دینی دارد و قانون اساسی خود را بر مبنای رای مردم قرار داده است نقش مهم مردم در انتخابات و مشارکت عمومی و همه جانبه مردم را در تعیین سرنوشت خودشان بسیار  با اهمیت و اثرگذار میداند و تاکید بر مشارکت آحاد ملت دارد و شرکت در انتخابات را واجب شرعی می‌داند چراکه عامل اصلی تقویت حاکمیت اسلامی و بسط و گسترش مردم‌سالاری دینی در کشور مرهون حضور گسترده مردم است.

گاها مشاهده می‌شود که برخی از افراد و گروه­‌ها عملکرد نامطلوب دستگاه‌­ها و مسئولان دولتی را بهانه­ای برای عدم حضور در انتخابات می‌دانند و دیگران را نیز به عدم  شرکت در انتخابات ترغیب می‌کنند حال آنکه خالی کردن میدان شرایط را برای حضور بیگانه و دشمنان انقلاب فراهم می‌کند ضمن اینکه ترغیب به معصیت هم از گناهان بزرگ است و چون نفس عمل آنان مبارزه با دین و تضعیف اسلام محسوب می‌شود لذا مرتکب گناه کبیره خواهند شد و به همین دلیل حضور در انتخابات واجب شرعی بوده و آحاد ملت بایستی برای مشارکت حداکثری در این امر مهم عزم اراده کنند.

از طرفی مردم کشور به این مسئله واقف هستند که حضور در انتخابات یک حق مسلم برای تعیین سرنوشت آن‌ها است و عاقلانه نیست که با عدم حضور حق تعیین سرنوشت خود را از دست بدهند و خود را با آینده‌ای نامعلوم روبرو سازند، به همین دلیل هر فرد ایرانی حتی اگر موافق با نظام اسلامی نباشد و یا اینکه حضور در انتخابات را تکلیف شرعی نداند به خاطر حس وطن پرستی و علاقه به کشورش باید در انتخابات و تعیین سرنوشت خود شرکت کند.

 همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی بار‌ها و بار‌ها و سخنان خود فرمودند: «این (انتخابات) یک حق و در عین حال یک تکلیف است. حق آحاد مردم ما است که نظر بدهند؛ تکلیف آن‌ها هم همین است.»

 با توجه به مواردی که مطرح شد مردم باید به این نکته بسیار مهم و اساسی توجه داشته باشند که حضور در انتخابات یک وظیفه‌ای ملی است و تنها راه ساماندهی به وضعیت نامناسب اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور است.

لذا با بصیرت کافی و حضور گسترده برای ایجاد یک حماسه ماندگار در 28 خرداد به پای صندوق‌های رای خواهیم آمد و برای ایران اسلامی فردی را برمی‌گزینیم که متدین و معتقد به اسلام و نظام اسلامی باشد و عاشق مردم فهیم و کشورش باشد و برای اقتدار ایران اسلامی با همه وجود کوشا باشد‌.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار