بریده کتاب؛

روزهای ایثار و حماسه به روایت فرمانده گردان حبیب بن مظاهر

کتاب «تو باید زنده بمانی» روایتی است از «علی کرمی» فرمانده گردان حبیب بن مظاهر لشکر 10 سیدالشهدا (ع) از سال‌های دفاع مقدس که به قلم «طاهره بیانلو» منتشر شده است.
کد خبر: ۴۶۱۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴ - 14June 2021

برشی از کتاب «تو باید زنده بمانی»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس کرج، کتاب «تو باید زنده بمانی» روایت خاطرات رزمنده پاسدار حاج علی کرمی فرمانده گردان حبیب بن مظاهر لشکر 10 سیدالشهدا (ع) به قلم «طاهره بیانلو» است.

این کتاب 427 صفحه‌ای به همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز به شمارگان هزار جلد توسط انتشارات «حنظله» در سال 1398 به چاپ رسیده است.

برشی از متن کتاب:

«سرگرد به درختی تکیه داد و با صورتی برافروخته و صدای آمیخته به خشم فریاد زد: «متأسفانه این روزها توی خیابان‌ها شاهد بی‌نظمی و بی‌ثباتی توسط یک عده افراد خودفروخته به اجنبی هستیم. برای حفظ امنیت شهرها باید با این خرابکاری‌ها برخورد بشه. ما وفادار به شاهنشاه آریامهر هستیم و به مزدوران، کمونیست‌ها و آخوندها اجازه نمی‌دیم مملکت رو به هم بزنن.

متأسفانه مطلع شدیم توی پادگان‌های همجوار یک تعداد سرباز ترک خدمت و فرار کردند. من همین‌جا اعلام می‌کنم که اگر خدای نکرده سربازی چنین فکری به ذهنش خطور کنه اگر گیرش بیارم با طناب به همین درخت می‌بندم و اعدامش می‌کنم تا درس عبرتی برای دیگران بشه.»

لحظه‌ای ترس وجودم را فرا گرفت. با خودم فکر کردم نکند این‌ها دستگاهی چیزی دارند که فکر آدم را می‌خواند! با این حال تصمیم گرفتم هر طور شده به دستور امام عمل کنم. او هم همین‌طور رجز می‌خواند و با حرکات دست و سرش تهدید می‌کرد و فریاد می‌زد.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار