معاون ستاد کل نیرو‌های مسلح عنوان کرد؛

اهتمام دانشگاه‌های نیروهای مسلح در زمینه مقابله با تهدیدات نوپدید/ تبدیل آموزه‌های دفاع مقدس به نظریه‌ای علمی و کاربردی

امیر سرتیپ باقری با بیان اینکه نیرو‌های مسلح در سطوح دانشگاهی باید در زمینه مقابله با تهدیدات نوپدید اهتمام داشته باشند، گفت: ما باید در دانشگاه‌هایمان سعی کنیم که تعالیم و آموزه‌های دفاع مقدس را به نظریه‌ای علمی و کاربردی تبدیل کنیم.
کد خبر: ۴۶۱۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲ - 14June 2021

دانشگاه‌ها باید سهم خود را در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تبیین کنند/ لزوم طراحی برنامه جهت مقابله با تهدیدات نوپدیدبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «محمدحسن باقری» معاون تربیت و آموزش ستاد کل نیرو‌های مسلح در همایش هم‌اندیشی فرماندهان دانشگاه‌های آجا با اشاره به اهمیت رسیدن به فضای مطلوب علمی و تحقیقاتی در سطح دانشگاه‌های ارتش اظهار داشت: تاکنون بازدید‌های متعددی از دانشگاه‌های آجا انجام داده‌ایم و گزارش فعالیت‌ها و پیشرفت‌ها را به‌طور جامع در اختیار داریم.

وی با اشاره به اهمیت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: این بیانیه باید در سطوح عالی و دانشگاهی مورد بررسی و توجه قرار گیرد تا بسترساز پیشرفت‌های بیشتر و دستیابی به تمدن اسلامی شود.

معاون تربیت و آموزش ستاد کل نیرو‌های مسلح با تأکید بر اهمیت تربیت دینی و اخلاقی کارکنان نیرو‌های مسلح بیان کرد: یکی از مواردی که فرمانده معظم کل قوا همواره بر آن تأکید دارند، موضوع تربیت دینی و اخلاقی کارکنان نیرو‌های مسلح مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و ملی است.

امیر باقری با مهم برشمردن تعالیم دفاع مقدس تأکید کرد: ما باید در دانشگاه‌هایمان سعی کنیم که تعالیم و آموزه‌های دفاع مقدس را به یک نظریه علمی و کاربردی تبدیل کنیم.

وی افزود: از دیگر مواردی که نیرو‌های مسلح در سطوح دانشگاهی باید به آن اهتمام داشته باشند، بحث مقابله با تهدیدات نوپدید است.

معاون تربیت و آموزش ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: ما اگر بخواهیم در حوزه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به خوبی گام برداریم، باید پیش از آن منظومه فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی را به خوبی درک کنیم؛ چراکه این مهم پیش‌زمینه فهم و ادراک بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

امیر باقری تأکید کرد: هر کدام از مراکز علمی باید سهم خود را در اجرای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مشخص و مسیر مأموریتی خود را در این راستا تبیین و اجرا کنند.

وی تأمین نیروی انسانی ماهر و متخصص را از دیگر موارد زمینه‌ساز رسیدن به موفقیت در حوزه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: تربیت نیروی انسانی متخصص در همه ابعاد مورد نیاز نیرو‌های مسلح است که باید در این حوزه اهتمام ویژه داشت.

معاون تربیت و آموزش ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به موفقیت‌ها و ناکامی‌ها اشاره شده است و ما باید با شناخت گذشته و بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی، شکاف‌ها و عقب‌ماندگی‌ها را پر کنیم.

امیر باقری ادامه داد: برای اینکه ما بتوانیم در مسیر بیانیه گام دوم حرکت کنیم، ابتدا باید سند آن را تنظیم، الویت‌های علمی را مشخص و برای رسیدن به آن ریل‌گذاری کنیم.

وی با بیان اینکه باید در حوزه پژوهشی و علمی به گونه‌ای عمل کنیم که پاسخگویی مطالبات رهبر انقلاب اسلامی باشیم، افزود: تلاش ما باید به گونه‌ای باشد که هر کدام در حوزه خودمان مرجع علمی باشیم؛ یعنی دانشگاه زمینی ما در علوم زمینی مرجع باشد و دانشگاه دریایی ما در علوم دریانوردی و به همین ترتیب در حوزه‌های فضایی و پدافندی نیز به مرجعیت علمی دست یابیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار