حضور حداکثری، اقتدار ملی/ رئیس دادگستری شهرستان اشکذر:

ضرورت رصد و پایش فضای مجازی برای پیشگیری از جرائم انتخاباتی

«دهقانی‌زاده» تبیین دقیق و روشن شرح وظایف اعضای ستاد و رصد و پایش فضای مجازی، در پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی را مورد تأکید قرار داد.
کد خبر: ۴۶۱۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸ - 15June 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، «محمدحسین دهقانی‌زاده» رئیس دادگستری شهرستان اشکذر، در دومین جلسه ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی این شهرستان، اظهار داشت: تبیین دقیق و روشن شرح وظایف اعضای ستاد و رصد و پایش فضای مجازی، در پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی مورد تاکید است.

این مقام قضایی، جایگاه فضای مجازی را در برپایی انتخابات مهم دانست و افزود: شرایط کنونی و شیوع بیماری کرونا و پررنگ‌تر شدن جایگاه فضای مجازی به‌عنوان یکی از رسانه‌های همگانی جهت انجام تبلیغات، رفتار نامزد‌ها و هواداران باید به نحوی باشد که در هر لحظه داوری و قضاوت مردم را ناظر بر رفتار خود بدانند.

وی تأکید کرد: با عنایت به تاثیرگذاری فراوان فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در جامعه، دستگاه‌های نظارتی بر انتخابات باید ضمن افزایش نظارت خود بر فضای مجازی، نسبت به اجرای دستورالعمل فضای مجازی ابلاغی از سوی وزارت کشور اقدام کنند.

دهقانی‌زاده شورا‌های اسلامی را یک نهاد قانون‌گذاری محلی برای تصمیم‌گیری غیر مستقیم مردم بر سرنوشت شهر خود دانست و تصریح کرد: رعایت قانون و پایبندی به اصول قانونی، وظیفه هریک از نامزد‌های انتخاباتی در شورای شهر است که در امر تبلیغات اهمیت و جایگاه خاصی دارد.

این مقام مسئول عنوان کرد: با تمهیدات لازم و همکاری مردم با دستگاه‌های ذی‌ربط، انتظار انتخاباتی باشکوه و سالم را انتظار می‌رود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار