حضور حداکثری، اقتدار ملی/ وزیر کشور:

تدارکات و امنیت انتخابات هیچ مشکلی ندارد/ ارسال تعرفه‌های انتخاباتی به استان‌ها

رحمانی فضلی با بیان این‌که در زمینه تدارکات و امنیت انتخابات هیچ مشکلی نداریم، گفت: گروه‌های اجرایی آمادگی‌های لازم را در این زمینه دارند و هماهنگی‌های خوبی انجام شده است.
کد خبر: ۴۶۲۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹ - 15June 2021

تدارکات و امنیت انتخابات هیچ مشکلی ندارد/ ارسال تعرفه‌های انتخاباتی به استان‌هابه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در ارتباط با فرآیند برگزاری انتخابات اظهار داشت: جلسه بسیار خوبی با استانداران داشتیم و یک روز دیگر تا تبلیغات نامزد‌های انتخابات باقی مانده است.

وی با بیان این‌که البته تمهیدات اجرایی انتخابات همچنان انجام می‌شود، افزود: وزارت کشور در ۶ ماه گذشته به صورت منسجم، فعال و مستمر به ویژه در بعد اجرایی انتخابات در سراسر کشور تلاش کرده و برنامه‌ریزی داشته است.

وزیر کشور تصریح کرد: در کنار فعالیت‌های جاری که به عهده وزارت کشور است، استانداران، فرمانداران و بخشداران فعالیت‌های زیادی را در راستای تمهیدات اجرایی انتخابات انجام دادند. بنده در این جلسه از استانداران تشکر و تاکید کردم که در این چند روزی که تا انتخابات باقی مانده است، اقدامات خود را به درستی انجام دهند تا بتوانیم انتخابات مطمئن، قانونی، سالم و در این دوره، بهداشتی داشته باشیم که منجر به اطمینان بخشی و اعتماد زایی برای مردم شود.

رحمانی‌فضلی بیان کرد: همچنین استانداران گزارشی از اقدامات خود در راستای افزایش مشارکت و حضور مردم در انتخابات در سطح استان‌ها ارائه کردند.

وی با بیان این‌که علاوه بر بیماری کرونا با یکسری از نگرانی‌ها و کاستی‌های دیگر به ویژه در حوزه تبلیغات انتخاباتی مواجه هستیم، گفت: مدارس کشور در حالی که همواره به عنوان کانون‌های مشارکت بوده، تعطیل است. دانشگاه‌ها به عنوان یکی از مراکز فعال سیاسی و مشارکت‌افزا، تعطیل است. مساجد هم که یکی از کانون‌های مهم مشارکت و آگاهی‌افزایی توسط روحانیون و مؤمنان است، تقریباً تعطیل است.

وزیر کشور ادامه داد: در این دوره از انتخابات بسیاری از نامزد‌های انتخابات در استان‌ها ستاد تشکیل ندادند و زمانی که ستاد نباشد، تجمع و میتینگ هم نیست و همه این‌ها دست به دست هم داد و در کنار یک رقابت تقریباً ضعیف، ما مواجه با شرایطی هستیم که این شرایط را صدا و سیما، رسانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی و مردم باید در عمل جبران کنند.

رحمانی‌فضلی تاکید کرد: در انتخابات، امر مهم انتقال قدرت و مسئولیت از یک فرد به فرد دیگری انجام می‌شود و آثار سیاسی، اجتماعی، بین المللی و حتی امنیتی انتخابات به نحوه حضور مردم و مشارکت آنان بستگی دارد. رسانه‌های مختلف دنیا هم انتخابات ما را تحلیل می‌کنند و بر اساس تحلیل و برآورد شأن تصمیم می‌گیرند و اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه از همه استانداران درباره مسئله امنیت در انتخابات سوال شد که طبق گزارش آنان تاکنون هیچ معضل و مشکل امنیتی نداریم، گفت: پیش بینی‌های لازم برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات انجام شده است و ما رصد‌های خود را به صورت مستمر انجام خواهیم داد و البته تجربیات قبلی هم در این زمینه داریم و در حوزه تدارکات هم مشکلی نداریم.

وزیر کشور با بیان اینکه دستگاه‌های احراز هویت و همچنین تعرفه‌ها به همه استان‌ها ارسال شده است، گفت: یکی از نگرانی‌هایی که بنده همواره نسبت به این موضوع داشته‌ام، این است که تعرفه‌ها به اندازه باشد. البته در این ۸ سالی که ما انتخابات را اجرا کردیم، هیچ‌گاه و در هیچ شعبه‌ای کمبود تعرفه نداشتیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: علاوه بر این، ما باز هم رصد‌های خود را انجام می‌دهیم و افرادی داریم که در هر شعبه تعداد تعرفه‌ها و میزان استفاده از آن را در هر لحظه کنترل می‌کنند. در همه شهر‌ها و استان‌ها هم این مسئله کنترل می‌شود و زمانی که میزان استفاده از تعرفه‌های رأی گیری به ۵۰ درصد برسد، باز هم عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه بر این اساس در زمینه تدارکات و امنیت انتخابات هیچ مشکلی نداریم، گفت: گروه‌های اجرایی آمادگی‌های لازم را در این زمینه دارند و هماهنگی‌های خوبی انجام شده است.

رحمانی‌فضلی تاکید کرد: امیدواریم با حضور پرشور مردم یک انتخابات سالم، قانونی، بهداشتی و امن داشته باشیم که باعث اطمینان بیشتر مردم به نظام و امیدواری برای حل مشکلات کشور شود چرا که وحدت، انسجام و حضور مردم در صحنه در رفع مشکلات اثر دارد.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار